Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12047
Title: | Використання проблемного методу навчання у процесі вивчення математичних дисциплін в аграрних ЗВО |
Other Titles: | Using the problem-based learning method in the process of studying mathematical disciplines in agricultural higher educational institutions |
Authors: | Борозенець, Наталія Сергіївна Borozenets, Nataliіa |
Keywords: | метод проблемного навчання математичні дисципліни майбутні фахівці-аграрії method of problem-based learning mathematical disciplines future agricultural specialists |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Борозенець Н. С. Використання проблемного методу навчання у процесі вивчення математичних дисциплін в аграрних ЗВО [Електронний ресурс] / Н. С. Борозенець // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – 2024. – № 2 (147) |
Abstract: | Актуальність дослідження обумовлена необхідністю підготовки фахівців аграрної галузі, професійне навчання яких охоплює знання фахових дисциплін, передбачає уміння виконання виробничих завдань і проведення дослідницьких робіт. Мета дослідження. Стаття доводить доцільність використання проблемного методу навчання у процесі вивчення математичних дисциплін в аграрних ЗВО для досягнення необхідних результатів. Методи дослідження. Використано теоретичні та емпіричні методи дослідження. Результати дослідження. Продемонстровано необхідність формування у майбутніх фахівців-аграріїв здатності проводити дослідницьку діяльність і зазначається, що саме математичні дисципліни мають фундаментальне значення, оскільки є важливою складовою як загальноосвітніх, так і фахових курсів, а також інструментом для вирішення завдань, що виникають в аграрному виробництві. Визначено, що метод проблемного навчання спрямований на розвиток критичного мислення, творчості та інтелектуальних навичок у майбутніх фахівців-аграріїв. Пропонуються інструменти, які використовуються у процесі вивчення математичних дисциплін при використанні проблемного методу (задачно-орієнтований підхід, розв'язання реальних задач, колективне розв'язання проблем, використання цифрових технологій, заохочення креативності, запитання та обговорення). Для майбутніх фахівців-аграріїв ці інструменти доречно використовувати під час розв'язання задач з природничих наук, які вимагають математичного аналізу, моделювання агрономічних процесів за допомогою математичних формул, аналізу економічних показників в аграрному виробництві з використанням математичних методів тощо. Показано, що метод проблемного навчання застосовують для розвитку навичок творчої навчально-пізнавальної діяльності, осмисленого і самостійного оволодіння знаннями, а його ключовими елементами є розвиток навичок критичного мислення, аналізу, синтезу і оцінки інформації. Наведено приклади застосування методу проблемного навчання під час проведення лекцій та практичних занять. Зроблено висновки щодо застосування методу проблемного навчання для розвитку інтелектуального потенціалу майбутніх фахівців-аграріїв шляхом навчання системі розумових дій для вирішення складних і нетрадиційних завдань та формуванню здатності проводити дослідницьку діяльність у процесі вивчення математичних дисциплін. |
Description: | The relevance of the research is determined by the need to train specialists in the agricultural sector, whose professional training includes knowledge of professional disciplines, performance of production tasks and conducting research. The article demonstrates the expediency of using the problem-based learning method in the process of studying mathematical disciplines in agricultural higher education institutions to achieve the necessary results. Theoretical and empirical research methods were used. The need to develop the ability of future agricultural specialists to conduct research is demonstrated, and it is noted that mathematical disciplines are of fundamental importance, as they are an important component of both general education and professional disciplines, as well as a tool for solving problems arising in agricultural production. It was determined that the method of problem-based learning is aimed at the development of critical thinking, creativity and intellectual skills in future agrarian specialists. The tools used in the process of studying mathematical disciplines when using the problem-based method (task-oriented approach, solving real problems, collective problem solving, use of technologies, encouraging creativity, questions and discussions) are offered. For future agricultural specialists, these tools should be used when solving problems in natural sciences that require mathematical analysis, modeling of agronomic processes using mathematical formulas, analysis of economic indicators in agricultural production using mathematical methods, etc. It is shown that the method of problem-based learning is used to develop the skills of creative educational and cognitive activity, meaningful and independent mastery of knowledge, and its key elements are the development of skills of critical thinking, analysis, synthesis and evaluation of information. Examples of the application of the method of problem-based learning during lectures and practical classes are given. Conclusions were made regarding the application of the method of problem-based learning for the development of the intellectual potential of future agricultural specialists by teaching the system of mental actions to solve complex and unconventional tasks and the formation of the ability to conduct research activities in the process of studying mathematical disciplines. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12047 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.