Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12080
Title: Використання сервісу QUIZLET у навчанні студентів іноземної мови
Other Titles: Using the QUIZLET service in teaching students a foreign language
Authors: Рідель, Тетяна Миколаївна
Ridel, Tetiana Mykolaivna
Keywords: технологія мобільного навчання
вивчення лексики
гейміфікація освітнього процесу
mobile learning technology
vocabulary learning
gamification of the educational process
Issue Date: 2024
Publisher: International Scientific Unity
Citation: Рідель Т. М. Використання сервісу QUIZLET у навчанні студентів іноземної мови [Електронний ресурс] / Т. М. Рідель // XІX International scientific and practical conference «Modern Trends are the Driving Force of Scientific Progress», (April 17-19, 2024). – Lisbon : International Scientific Unity, 2024. – Р. 209-211. – Режим доступу : https://isu-conference.com/wp-content/uploads/2024/04/Modern_trends_are_the_driving_force_of_scientific_progress_April_17_19_2024_Lisbon_Portugal.pdf. – Заголовок з екрану.
Abstract: У статті розглядаються технології електронного та онлайн-навчання і їхня сучасна модифікація - мобільне навчання (M-Learning). Доведено, що ця технологія має значні переваги та дозволяє студентам використовувати мобільні гаджети для роботи з навчальними додатками, забезпечуючи доступність та індивідуалізацію навчання. Виявлено, що популярний додаток Quizlet, що базується на «системі Лейтнера», сприяє ефективному засвоєнню лексики через використання флеш-карток і різноманітних ігрових режимів. Дослідження показують, що використання Quizlet підвищує мотивацію студентів і покращує їхні результати. Однак, через свої обмеження, додаток не може бути єдиним інструментом навчання і потребує поєднання з іншими методами для повного засвоєння лексики.
Description: The article discusses e-learning and online learning technologies and their modern modification - mobile learning (M-Learning). It is proved that this technology has significant advantages and allows students to use mobile gadgets to work with educational applications, ensuring accessibility and individualization of learning. The popular Quizlet application, based on the Leitner system, has been found to promote effective vocabulary learning through the use of flashcards and various game modes. Studies show that using Quizlet increases student motivation and improves their performance. However, due to its limitations, the application cannot be the only learning tool and needs to be combined with other methods to fully master vocabulary.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12080
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Рідель_тези_5.pdf127,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.