Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12346
Назва: Маркетингова концепція управління розвитком підприємства
Інші назви: Маркетингове управління виробничо-збутовою концепцією аграрного підприємства
Автори: Бучич, Олександр Сергійович
Buchych, Oleksandr Serhiyovych
Ключові слова: маркетинг
управління
ефективність збуту
marketing
management
sales efficiency
Дата публікації: 2024
Видавництво: СНАУ
Бібліографічний опис: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник М. О. Лишенко
Короткий огляд (реферат): В кваліфікаційній роботі визначено теоретико – методичні основи маркетингового управління виробничо-збутовою концепцією аграрного підприємства. Визначено основні категорії збутової діяльності та основні аспекти дослідження маркетингових і комерційних інновацій. Визначено основні проблеми управління виробничо-збутовою концепцією. Розглянуто організаційно – економічну характеристик та проведено оцінку маркетингової діяльності підприємства. Визначено основні показники маркетингової діяльності підприємства, розглянуто комплекс маркетингу. Здійснена оцінка ефективності маркетингового управління виробничо-збутовою концепцією підприємства. Проведена оцiнка пoтeнцiaлу poзвитку мapкeтингoвo-збутoвoї дiяльнocтi aгpapного пiдпpиємcтва на перспективу; визначено маркетингові можливості управління виробничо-збутовою концепцією підприємства; сформувано шляхи пiдвищeння eфeктивнocтi мapкeтингoвo-збутoвoї дiяльнocтi cуб'єкта aгpapнoгo бiзнecу.
Опис: In the qualification work, the theoretical and methodical foundations of marketing management of the production and sales concept of an agrarian enterprise are defined. The main categories of sales activities and the main aspects of the research of marketing and commercial innovations are defined. The main problems of managing the production and sales concept have been identified. Sales is an important component of the business process, it risks success in sales and income of the enterprise. The organizational and economic characteristics were considered and the marketing activity of the enterprise was assessed. The main indicators of the enterprise's marketing activity were determined, and the marketing complex was considered. An assessment of the effectiveness of the marketing management of the production and sales concept of the enterprise was carried out. An evaluation of the potential for the development of the marketing and sales activity of the agricultural enterprise for the future was carried out; the marketing possibilities of managing the production and sales concept of the enterprise are defined; ways of increasing the effectiveness of the marketing and sales activity of the corporate business entity were formed. Development and implementation of the optimal marketing strategy for manufactured products depends on specific market conditions and production, production and assortment policy. It has been proven that there is a close connection between the assortment and the volumes of sales of products of the agar enterprise. The main requirement for the enterprise in terms of competitiveness on the market is the range, quality and satisfaction of consumer requirements. That is, at the stage of marketing planning and sales organization, there is a need to formulate a distribution policy and establish compliance of the product policy with the requirements of the sales market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12346
Розташовується у зібраннях:Економіки та менеджменту

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бучич О.С. Кваліфікаційна_робота_2024.pdf
  Restricted Access
1,43 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити    Запит копії


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.