Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12377
Title: | The optimization of teacher performance management program in private schools |
Other Titles: | Оптимізація програми управління ефективністю роботи вчителів у приватних школах |
Authors: | Wang, Yongqiang Ван, Йонціан |
Keywords: | teacher performance private higher education institution development strategy ефективність роботи викладачів приватний заклад вищої освіти стратегія розвитку |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | SNAU |
Citation: | Faculty of Economics and Management ; of science manager O. Nazarenko |
Abstract: | Private education, which emerged in China in the 1980s, has been developing for almost 40 years. It has grown stronger and stronger over the years. From the initial drive for scale to the current focus on quality, it has become an integral part of China's higher education system. Private higher education is divided into two levels: junior college and undergraduate, and a small number of private colleges and universities have begun to be qualified to enroll graduate students. With the development of society and the improvement of the economy, people are increasingly seeking higher academic qualifications. Therefore, many private junior colleges have been transformed into undergraduate colleges, challenging the former private undergraduate colleges. Through an in-depth analysis of the internal environment of Yantai Nanshan University, it was found that the key internal advantages are: geographically advantageous location in Yantai and beautiful campus environment; popular majors with excellent engineering majors; comprehensive college system management characteristics; energetic teaching staff; and complete experimental facilities and internship opportunities. Using the internal factor evaluation (IFE) matrix, after conducting the questionnaire survey, the entropy weight method was used for quantitative analysis, resulting in an overall weighted score of Yantai Nanshan University's internal environment of 2.52. This indicates that Yantai Nanshan University can use its internal advantages to compensate for its disadvantages, but the use of internal advantages is not complete enough. Based on the results of the analysis of the internal and external development environment of Yantai Nanshan University and through the SWOT matrix analysis, future development goals were proposed, and its overall strategic development was defined as a growth strategy with SO combination and a diversified business strategy with ST combination, as well as a differentiated competitive strategy for educational and teaching models. |
Description: | Приватна освіта, що виникла в Китаї у 1980-х роках, розвивається вже майже 40 років. З роками вона ставала все сильнішою і сильнішою. Від початкового прагнення до розширення масштабів до нинішнього фокусу на підвищенні якості, вона стала невід'ємною частиною вищої освіти Китаю. Приватна вища освіта поділяється на два рівні: молодший коледж і бакалаврат, а невелика кількість приватних коледжів та університетів почали мати кваліфікацію для зарахування аспірантів. З розвитком суспільства та покращенням економіки люди все частіше прагнуть отримати вищу академічну кваліфікацію. Тому багато приватних коледжів молодших класів були перетворені на коледжі бакалаврату, кинувши виклик колишнім приватним коледжам бакалаврату. Завдяки глибокому аналізу внутрішнього середовища Університет Яньтай Наньшань було виявлено, що ключовими внутрішніми перевагами є: географічно вигідне розташування в Яньтаї та прекрасне середовище кампусу; популярні спеціальності з відмінними інженерними спеціальностями; всебічні характеристики управління системою коледжів; енергійний викладацький склад; та повна експериментальна база та можливості для стажування. Використовуючи матрицю внутрішньої факторної оцінки (IFE), після проведення анкетного опитування для кількісного аналізу був використаний метод ентропійної ваги, в результаті чого загальна зважена оцінка внутрішнього середовища Університету Яньтай Наньшань склала 2,52 бали. Це свідчить про те, що Університет Яньтай Наньшань може використовувати свої внутрішні переваги, щоб компенсувати свої недоліки, але використання внутрішніх переваг не є достатньо повним. На основі результатів аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища розвитку Університету Яньтай Наньшань та за допомогою матричного аналізу SWOT були запропоновані майбутні цілі розвитку, а його загальний стратегічний розвиток був визначений як стратегія зростання за комбінацією SO та диверсифікована бізнес-стратегія за комбінацією ST, а також диференційована конкурентна стратегія для освітніх та викладацьких моделей. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12377 |
Appears in Collections: | Економіки та менеджменту |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ван Йонціан Диплом репозиторій .pdf Restricted Access | 2,29 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.