Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12460
Title: Брендинг в управлінні розвитком аграрного підприємства
Other Titles: Branding in managing the development of an agrarian enterprise
Authors: Прокопенко, Андрій Олександрович
Prokopenko, Andrii Oleksandrovych
Keywords: бренд
брендинг
агробізнес
brand
branding
agribusiness
Issue Date: 2024
Publisher: СНАУ
Citation: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Т. В. Устік
Abstract: Кваліфікаційна робота присвячена пошуку шляхів удосконалення брендингу в управлінні розвитком аграрного підприємства. В першому розділі досліджено теоретико-методологічні основи брендинг в управлінні розвитком аграрного підприємства, охарактеризовано види та інструменти брендів, розглянуто моделі формування та виведення бренду на ринок, розглянуто ключові відмінності брендингу аграрних та торговельних підприємств. Крім того автором досліджено структуру бренд-капіталу та переваги, які він надає підприємству. В другому розділі представлено організаційно-економічну характеристику досліджуваного підприємства, проаналізовано його маркетингову діяльність. Крім того, здійснено оцінювання маркетингової діяльності на підприємстві, проведено SWOT-аналіз та PEST-аналіз аграрного підприємства. За результатам проведеного опитування споживачів, автором проведено оцінювання результативності маркетингових заходів в просуванні бренду, що входить до портфелю підприємства . В третьому розділі обґрунтовано напрями стратегічного розвитку аграрного підприємства завдяки брендингу. Завдяки проведеному оцінюванню ефективності використання бренду підприємства, запропоновано маркетингову стратегію для збільшення прибутку через підвищення ефективності індивідуальності бренду. Обґрунтовано впровадження процесу smart-спеціалізації та розроблено концепцію інтенсивної «розумної» спеціалізації для досліджуваного підприємства. Також автором обґрунтовано процес створення бренду агропідприємства та визначено місце брендингу в управлінні підприємством.
Description: The qualification work is dedicated to finding ways to improve branding in managing the development of an agrarian enterprise. In the first chapter, the theoretical and methodological foundations of branding in managing the development of an agrarian enterprise were investigated, the types and tools of brands were characterized, the models of brand formation and introduction to the market were considered, and the key differences between the branding of agricultural and trading enterprises were considered. In addition, the author researched the structure of brand capital and the advantages it provides to the enterprise. The second chapter presents the organizational and economic characteristics of the enterprise under study, and analyzes its marketing activities. In addition, an assessment of marketing activities at the enterprise was carried out, a SWOT analysis and a PEST analysis of the agricultural enterprise were carried out. According to the results of the consumer survey, the author evaluated the effectiveness of marketing measures in promoting the brand, which is part of the company's portfolio. The third chapter substantiates the directions of strategic development of the agrarian enterprise thanks to branding. Thanks to the conducted assessment of the effectiveness of the use of the company's brand, a marketing strategy was proposed to increase profits by increasing the effectiveness of the individuality of the brand. The implementation of the smart-specialization process is substantiated and the concept of intensive "smart" specialization for the enterprise under study is developed. The author also justified the process of creating an agricultural enterprise brand and defined the place of branding in enterprise management.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12460
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диплмна робота Прокопенко.pdf
  Restricted Access
1,8 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.