Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12500
Title: Improving the efficiency of enterprise management in modern business conditions
Other Titles: Підвищення ефективності управління підприємством в сучасних умовах господарювання
Authors: Xue, Jingjing
Сюе, Цзінцзін
Keywords: management
enterprise management
business
менеджмент
управління підприємством
бізнес
Issue Date: 2024
Publisher: SNAU
Citation: Faculty of Economics and Management ; of science manager L. Kalachevska
Abstract: The qualification work consists of an introduction, three main sections, conclusions and suggestions, a list of references and appendices. The introduction substantiates the relevance of the research topic, formulates its purpose and objectives, defines the object, subject and methods of research, reveals the scientific novelty, theoretical and practical significance of the qualification work, provides information on the testing of research results The first chapter ‘Theoretical and Methodological Foundations of Enterprise Management’ defines the role and importance of effective management in modern enterprises. The essence and significance of strategic planning and process management are clarified, and they are identified as key to maintaining competitiveness in a dynamic market. This section emphasises the need to integrate advanced technologies and customer-focused strategies to achieve sustainable growth. The second section, “Analysis of the Organisational and Economic Characteristics of Huawei Technologies Co. Ltd.”, analyses Huawei's current management practices, focusing on its organisational structure, strategic management and process management systems. Huawei's approach to integrating advanced technologies and optimising its operations to enhance global competitiveness is scrutinised. The third chapter, “Developing Suggestions for Improving the Management Effectiveness of Huawei Technologies Co. Ltd.”, offers strategies and recommendations for further improving Huawei's management effectiveness. This chapter emphasises the importance of continuous innovation, strategic planning and customer-centric approaches as key factors for maintaining and improving competitive advantage. The practical significance of the findings lies in the significance of the study and is determined by its results, which allowed the company's management to provide organisational and practical recommendations aimed at improving the management system.
Description: Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох основних розділів, висновків та пропозицій, списку використаних джерел і додатків. У вступі обґрунтовано актуальність теми дослідження, сформульовано її мету та задачі, визначено об’єкт, предмет і методи дослідження, розкрито наукову новизну, теоретичне й практичне значення кваліфікаційної роботи, надано відомості щодо апробації результатів дослідження У першому розділі «Теоретико-методологічні основи управління підприємством» визначено роль і значення ефективного менеджменту на сучасних підприємствах. З’ясовано сутність і значення стратегічного планування та управління процесами, визначено їх як ключові для підтримки конкурентоспроможності на динамічному ринку. У цьому розділі наголошується на необхідності інтеграції передових технологій і стратегій, орієнтованих на клієнта, для досягнення сталого зростання. У другому розділі «Аналіз організаційних та економічних характеристик Huawei Technologies Co. Ltd.» аналізується поточна практика управління Huawei, зосереджуючись на її організаційній структурі, стратегічному управлінні та системах управління процесами. Підхід Huawei до інтеграції передових технологій та оптимізації своїх операцій для підвищення глобальної конкурентоспроможності ретельно вивчається. У третьому розділі «Розробка пропозицій щодо підвищення ефективності управління Huawei Technologies Co. Ltd.» пропонуються стратегії та рекомендації щодо подальшого підвищення ефективності управління Huawei. У цьому розділі наголошується на важливості безперервних інновацій, стратегічного планування та застосування підходів, орієнтованих на клієнта, як ключових факторів для підтримки та покращення конкурентних переваг. Практичне значення одержаних результатів полягає в значимості дослідження і визначається його результатами, що дозволило надати менеджменту підприємства рекомендації організаційного та практичного характеру, спрямовані на покращення системи управління.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12500
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Xue Jingjing Master Thesis.pdf
  Restricted Access
1,69 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.