Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12731
Title: | Обґрунтування потреби парку машин для вирощування зернових і зернобобових культур у структурних підрозділах ДПТНЗ з площею 300-500 гектарів |
Other Titles: | Justification of the need for a fleet of machines for the cultivation of grain and leguminous crops in the structural units of the DPTNZ with an area of 300-500 hectares |
Authors: | Зубко, Владислав Миколайович Хворост, Тетяна В’ячеславівна Мельник, Валентина Іванівна Омельченко, Євгеній Михайлович Коваленко, Юрій Сергійович Тесленко, Олена Володимирівна Zubko, V. M. Khvorost, T. V. Melnyk, V. I. Omelchenko, E. M. Kovalenko, Yu. S. Teslenko, O. V. |
Keywords: | професійно-технічна освіта професійно-практична підготовка машинно-тракторний парк professional and technical education professional and practical training machine and tractor park |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | СНАУ |
Citation: | Обґрунтування потреби парку машин для вирощування зернових і зернобобових культур у структурних підрозділах ДПТНЗ з площею 300-500 гектарів [Електронний ресурс] / В. М. Зубко, Т. В. Хворост, В. І. Мельник [та ін.] // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. – Сер. «Механізація та автоматизація виробничих процесів» / Сумський національний аграрний університет. – Суми : СНАУ, 2023. – Вип. 3 (53). – С. 40-47. |
Abstract: | У статті підняте питання проблем сучасної професійної освіти України та пошуку методів до інтеграції у загальноевропейський простір навчання. Торкнулися питань необхідності професійно-технічної освіти задовольнити вимоги роботодавців у висококваліфікованих трудових ресурсів, які повинні оволодіти виробничим процесом вже під час навчання. Одним з компонентів європейської інтеграції є успішне надання здобувачам освіти професійно-практичної (виробничої) підготовки. Зметою підвищення надання державними професійно-технічними навчальними закладами (ДПТНЗ) якісної виробничої підготовки, забезпечення навчального процесу та виробничої діяльності закладів був обґрунтований кількісний склад оптимального парку машин для потреб у вирощуванні зернових і зернобобових культур у структурних підрозділах ДПТНЗ, з площею від 300 до500 гектарів. Сучасні аграрні технології вимагають від науковців та інженерів інноваційних рішень, які б забезпечували ефективне використання аграрної техніки, ще на етапі планування. Аналіз останніх досліджень та публікацій показує, що з такими дієвими інструментами, як математичне моделювання визначення конструктивних, експлуатаційних показників та лінійного, цілочислового комп’ютерного програмування дозволяють обґрунтувати та вирішити поставлені задачі. У статті наведено алгоритм визначення затрат енергії, коштів, праці, кількості машинних агрегатів, які необхідно мати для забезпечення технологічного процесу для виконання механізованих технологічних операцій. Проведений розрахунок технологічних показників машинно-тракторного агрегату та вартісний компонент, який задовольняє проведення робіт із мінімальними затратами та з дотриманням агротехнічних строків. Наведені розрахунки показників енергетичних засобів з конкретизацію причіпних робочих машин, приведені орієнтовні показники ефективного використання обраних енергетичних засобів, такі, як продуктивність (га/год), витрати праці (люд/год) та витрати палива (кг/га). Застосовування отриманих розрахунків забезпечує ще на етапі планування, отримати прогнозне розуміння ефективності застосування машинно-тракторного парку господарства. За рахунок ефективного функціонування навчальної підготовки та виробничої діяльності у закладах професійно-технічної підготовки можливо досягнути високого рівня врожайності на основі автоматизації та механізації, зокрема за допомогою використання високопродуктивного обладнання, а також якісного обслуговування та ремонту, що тільки підтвердить надані нижче розрахунки. |
Description: | The article raises the issue of the problems of modern professional education in Ukraine and the search for methods for integration into the European educational space. The issues of the need for vocational education to meet the demands of employers for highly qualified labor resources, who must master the production process already during training, were touched upon. One of the components of the European integration is the successful provision of professional and practical (industrial) training to the students of education. In order to increase the provision of high-quality industrial training by state vocational and technical educational institutions (SVS) and to ensure the educational process and production activities of the institutions, the quantitative composition of the optimal fleet of machines for the needs of growing grain and leguminous crops in the structural subdivisions of (SVS) with an area of 300 to 500 hectares was substantiated. Modern agricultural technologies require scientists and engineers to come up with innovative solutions that would ensure the effective use of agricultural machinery, even at the planning stage. The analysis of the latest researches and publications shows that with such effective tools as mathematical modeling of the determination of constructive and operational indicators and linear, integer computer programming, it is possible to justify and solve the set tasks. The article provides an algorithm for determining the costs of energy, funds, labor, and the number of machine units that must be available to ensure the technological process for performing mechanized technological operations. The calculation of the technological indicators of the machine-tractor unit and the cost component, which satisfies the implementation of works with minimal costs and in compliance with agrotechnical terms, has been carried out. Calculations of indicators of energy means with specification of trailed work machines are provided, approximate indicators of effective use of selected energy means are given, such as productivity (ha/h), labor costs (man/h) and fuel consumption (kg/ha). The application of the obtained calculations ensures even at the planning stage, to obtain a predictive understanding of the efficiency of the use of the machine and tractor park of the farm. Due to the effective functioning of educational training and production activities in vocational training institutions, high productivity indicators are possible on the basis of automation and mechanization, in particular, the use of high-performance equipment, as well as high-quality maintenance and repair, which will only confirm the calculations provided below. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12731 |
Appears in Collections: | Науковий журнал "Вісник СНАУ" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
963-Текст статті-1737-1-10-20231204.pdf | 523,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.