Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12762
Title: Використання сервісу Trello в навчальній роботі під час дистанційного навчання
Other Titles: Use of Trello service in educational work during distance education
Authors: Баталова, А. Б.
Batalova, A. B.
Keywords: цифрові технології
дистанційне навчання
інтернет-ресурси
digital technologies
distance learning
Internet resources
Issue Date: 2023
Citation: Баталова А. Б. Використання сервісу Trello в навчальній роботі під час дистанційного навчання [Електронний ресурс] / А. Б. Баталова // Proceedings of the 15th International Scientific and Practical Internet Conference "Modern Movement of Science". – Dnipro, 2023. – Р. 79-81. – Режим доступу : https://orcid.org/0000-0003-2059-9594. – Заголовок з екрану.
Abstract: Масове поширення і використання цифрових технологій впливає на якість освіти. Дистанційне навчання залежне від інтерактивних форм контролю знань, віртуальної форми взаємодії, які можливі не лише за умов технічного забезпечення, а й умінь та навичок використовувати різноманітні інтернет-ресурси. Педагогічна практика свідчить: якщо спеціалізованим освітнім сервісам приділено достатньо уваги у контексті навчальної, методичної допомоги то ресурси для організації спільної взаємодії всіх учасників освітнього процесу майже не розглядаються. Недостатньою увагою серед освітян користуються сервіси, які дозволяють будувати систему управління навчанням якісно і за вимогами часу. Це, запозичені з інших галузей програми, які ефективно використовуються в бізнесі, виробництві, ІТ-індустрії і зарекомендували себе на ринку інтернет-сервісів як потужні ефективні інструменти. Серед них - система управління проектами Trello. Цей сервіс орієнтований на ефективну командну роботу і інтенсивну комунікацію, а також миттєву роботу з різними джерелами інформації.
Description: The mass spread and use of digital technologies affects the quality of education. Distance learning depends on interactive forms of knowledge control, virtual forms of interaction, which are possible not only under the conditions of technical support, but also the skills and abilities to use various Internet resources. Pedagogical practice shows: if enough attention is paid to specialized educational services in the context of educational and methodical assistance, resources for organizing joint interaction of all participants in the educational process are almost not considered. Insufficient attention among educators is used by services that allow building a learning management system with high quality and according to the requirements of time. These are programs borrowed from other industries that are effectively used in business, production, and the IT industry and have proven themselves in the Internet services market as powerful and effective tools. Among them is the Trello project management system. This service is focused on effective teamwork and intensive communication, as well as instant work with various sources of information.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12762
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Баталова_тези_допов_д_.pdf368,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.