Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13158
Title: Удосконалення якості надання публічних послуг у об’єднаній територіальній громаді
Other Titles: Improving the quality of public service provision in a unified territorial community
Authors: Малиш, Владислав Олексійович
Malysh, Vladyslav Oleksiyovych
Keywords: публічне управління
адміністративні послуги
цифровізація
public administration
administrative services
digitalization
Issue Date: 2024
Publisher: СНАУ
Citation: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Н. Б. Стоволос
Abstract: В кваліфікаційній роботі доведено, що наявність публічних послуг передбачає взаємодію органів влади з отримувачами через систематичне, повноцінне та обґрунтоване публічне управління, метою якого є забезпечення якісних послуг для споживачів. Якість управлінських дій у цьому контексті виявляється у задоволенні основних потреб тих, хто їх очікує, незалежно від політичних, економічних, соціальних, культурних, психологічних та інших контекстуальних умов, а також від розвитку законодавчої бази та інших факторів. Було досліджено пріоритети забезпечення якості публічних послуг в Україні в період воєнного стану: забезпечення надання ЦНАП усіх необхідних послуг у повному обсязі на територіях, де не ведуться бойові дії; підсилення уваги до якості процесів надання послуг соціального захисту та соціального забезпечення громадян в умовах воєнного стану; набуття ЦНАП багатьох не властивих для мирного часу функцій та перетворення їх на центри координації та допомоги у громадах; кризова підтримка та відновлення діяльності ЦНАП деокупованих громад. У кваліфікаційній роботі з’ясовано, що в умовах долання наслідків повномасштабного вторгнення рф та подальшого повоєнного відновлення в Україні особливого значення набувають питання покращення інклюзивності та доступності адміністративних послуг. Із 2021 року в Україні реалізується Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору в Україні, метою якої є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.
Description: The qualification work proves that the availability of public services involves the interaction of authorities with recipients through systematic, full-fledged and well-founded public administration, the purpose of which is to provide quality services to consumers. The quality of management actions in this context is manifested in meeting the basic needs of those who expect them, regardless of political, economic, social, cultural, psychological and other contextual conditions, as well as the development of the legislative framework and other factors. We have examined the priorities for ensuring the quality of public services in Ukraine during martial law: ensuring the provision of all necessary services by ASNs in full in territories where there are no hostilities; increasing attention to the quality of the processes of providing social protection and social security services to citizens under martial law; acquiring ASNs of many functions not inherent in peacetime and transforming them into centers of coordination and assistance in communities; crisis support and restoration of the activities of ASNs of deoccupied communities. The qualification work revealed that in the context of overcoming the consequences of the full-scale invasion of the Russian Federation and the subsequent post-war reconstruction in Ukraine, the issues of improving the inclusiveness and accessibility of administrative services are of particular importance. Since 2021, Ukraine has been implementing the National Strategy for Creating a Barrier-Free Space in Ukraine, the goal of which is to create a barrier-free environment for all population groups, ensure equal opportunities for each person to exercise their rights, and receive services on an equal basis with others by integrating physical, informational, digital, social and civic, economic and educational accessibility into all areas of state policy.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13158
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Малиш Владислав диплом.pdf
  Restricted Access
5,27 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.