Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13181
Title: Маркетингове планування діяльності підприємства
Other Titles: Planning of strategic areas of marketing activities of the enterprise
Authors: Перетятько, Таїсія Сергіївна
Peretyatko, Taisia Sergiivna
Keywords: товарний асортимент
товарна політика
управління товарним асортиментом
product range
product policy
product range management
Issue Date: 2024
Publisher: СНАУ
Citation: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник І. М. Онопрієнко
Abstract: В кваліфікаційній роботі розглянуто маркетингове управління товарним асортиментом підприємства, здійснено теоретико-методологічне обґрунтування товарного асортименту підприємства, основи його маркетингового управління та методи формування, здійснено оцінку маркетингового управління асортиментом аграрного підприємства ПСП «Жовтневе», запропоновано та проаналізовано основні напрями з удосконалення управління товарного асортименту підприємства. У першому розділі на підставі літературних джерел було розглянуто сутність та значення товарного асортименту в діяльності підприємства, основні поняття маркетингового управління асортиментом. Розуміння поняття маркетингового управління товарного асортименту підприємства основується на загальному понятті управління маркетингу, основними ознаками якого являється стратегічність та комплексність дій. Розглянуто методи формування товарного асортимент підприємства. Перелічено напрями управління товарним асортиментом та чинники, що впливають на процес. Другий розділ налічує в собі три підрозділи. Він присвячений аналізу організаційно-економічної характеристики ПСП «Жовтневе», аналізу маркетингової діяльності підприємства. Визначено показники ефективності маркетингового управління товарного асортименту, розглянуто вплив конкуренції на управління товарною політикою. В третьому розділі визначено напрями управління товарним асортиментом аграрного підприємства, введення нових напрямів для удосконалення товарного асортименту, проведено економічну оцінку ефективності запропонованих заходів удосконалення товарного асортименту досліджуваного підприємства.
Description: In the qualification work, the marketing management of the product range of the enterprise was considered, the theoretical and methodological justification of the product range of the company, the basics of its marketing management and methods of formation were carried out, the marketing management of the product range of the agricultural enterprise PSP "Zhovtneve" was evaluated, the main directions for improving the management of the product range of the company were proposed and analyzed . In the first chapter, on the basis of literary sources, the essence and significance of the product range in the company's activity, the main concepts of marketing range management were considered. Understanding the concept of marketing management of the company's product range is based on the general concept of marketing management, the main features of which are strategic and complex actions. The methods of forming the product range of the enterprise are considered. Areas of product range management and factors affecting the process are listed. The second section includes three subsections. It is dedicated to the analysis of the organizational and economic characteristics of Zhovtneve PSP, the analysis of the enterprise's marketing activities. The indicators of the effectiveness of the marketing management of the product assortment are determined, the influence of competition on the management of the product policy is considered. In the third section, directions for managing the product range of an agrarian enterprise, introducing new directions for improving the product range, and carrying out an economic evaluation of the effectiveness of the proposed measures to improve the product range of the enterprise under study are defined.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13181
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Перетятько Т.С._Кваліфікаційна_робота_2024.pdf
  Restricted Access
4,1 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.