Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13316
Title: | Фінансово-економічні аспекти діяльності закладу фахової освіти |
Other Titles: | Financial and economic activity of a vocational education institution |
Authors: | Рудиченко, Зульфія Шарібнурівна Rudychenko, Zulfiya Sharibnurivna |
Keywords: | фінансово-економічна діяльність бюджетні кошти власні кошти financial and economic activities budget funds own funds |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | СНАУ |
Citation: | Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник С. М. Фролов |
Abstract: | Метою кваліфікаційної роботи є узагальнення теоретичних та методичних основ фінансово-економічної діяльності закладу фахової освіти в контексті ефективного використання його фінансових ресурсів. Перший розділ кваліфікаційної роботи присвячений узагальненню теоретичних та методичних аспектів фінансово-економічної діяльності фахового коледжу. У другому розділі кваліфікаційної роботи автор аналізує фінансово-економічну діяльність фахового коледжу. Автор надає організаційну характеристику діяльності досліджуваного закладу фахової освіти, аналізує у динаміці показники складу та структури його контингенту, трудових та виробничих ресурсів, а також ефективність використання виробничих ресурсів. Встановлено, що заклад фахової освіти фінансується за рахунок бюджетних коштів, які складають переважну частину у структурі фінансування. У визначеному чинним законодавством порядку підприємство надає платні послуги, що є додатковим джерелом фінансування його основної діяльності. Доходи, отримані від платних послуг, від реалізації продукції, від добровільних пожертв юридичних та фінансових осіб відповідно до чинного законодавства, зараховуються на спеціальний бюджетний рахунок коледжу, а отже, все набуте ним майно є державним. Зроблена оцінка видатків досліджуваного освітнього закладу. Найбільшу питому вагу у структурі видатків із загального фонду бюджету коледжу мають видатки на виплату заробітної плати основному і допоміжному персоналу. В процесі аналізу фінансового стану порівнювали планові надходження з касовими видатками, а також планові видатки із фактичними видатками, що дозволило виявити дотримання коледжем головного принципу його фінансування як бюджетної установи – цільового фінансування. В третьому розділі кваліфікаційної роботи автор наводить пропозиції з питання удосконалення процесів фінансово-економічної діяльності закладу фахової освіти. Автором запропонована структура фінансового механізму сфери фахової освіти, перелік позабюджетних джерел надходжень. Встановлено, що для ефективного фінансового управління коледжем необхідно відмовлятися від витратного підходу під час встановлення ціни на освітні послуги. За основу методики формування цінової політики коледжу доцільним є використовувати ціннісний підхід до ціноутворення. З’ясовані проблемні місця в управлінні фінансово-економічною діяльністю фахового коледжу та наведені ключові центри фінансової відповідальності, які спроможні розв’язати ці проблеми. На підставі отриманих даних PEST-аналізу визначено дії для покращення фінансового стану та зростання конкурентоспроможності надання освітніх послуг та послуг від інших видів діяльності, що приносять доходи фаховому коледжу. |
Description: | The purpose of the qualification work is to generalize the theoretical and methodological foundations of the financial and economic activities of a vocational education institution in the context of the effective use of its financial resources. The first section of the qualification work is devoted to the generalization of the theoretical and methodological aspects of the financial and economic activities of a vocational college. In the second section of the qualification work, the author analyses the financial and economic activities of a vocational college. The author provides an organizational characteristic of the activities of the studied vocational education institution, analyses the dynamics of the composition and structure of its contingent, labour and production resources, as well as the efficiency of the use of production resources. It was established that the vocational education institution is financed from budget funds, which constitute the majority of the financing structure. In accordance with the procedure established by current legislation, the enterprise provides paid services, which are an additional source of financing for its main activity. Income received from paid services, from the sale of products, from voluntary donations of legal and financial entities in accordance with current legislation, is credited to the special budget account of the college, and therefore, all property acquired by it is state-owned. An assessment of the expenses of the educational institution under study was made. The largest share in the structure of expenses from the general fund of the college budget is the expenses for paying salaries to the main and auxiliary personnel. In the process of analysing the financial condition, planned revenues were compared with cash expenses, as well as planned expenses with actual expenses, which allowed us to identify the college's compliance with the main principle of its financing as a budgetary institution - targeted financing. In the third section of the qualification work, the author provides proposals on the issue of improving the processes of financial and economic activity of the vocational education institution. The author proposed the structure of the financial mechanism of the sphere of professional education, a list of extrabudgetary sources of income. It was established that for effective financial management of the college it is necessary to abandon the cost approach when setting prices for educational services. As a basis for the methodology for forming the college's pricing policy, it is advisable to use a value approach to pricing. Problem areas in the management of the financial and economic activities of the professional college were identified and key centers of financial responsibility that are able to solve these problems were listed. Based on the obtained PEST analysis data, actions were determined to improve the financial condition and increase the competitiveness of the provision of educational services and services from other types of activities that bring income to the professional college. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13316 |
Appears in Collections: | Економіки та менеджменту |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Рудиченко Зульфія_072 ФБС.pdf Restricted Access | 873,93 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.