Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13644
Title: Administrative management of e-commerce in the telecommunication sector
Other Titles: Адміністративне управління електронною комерцією в телекомунікаційному секторі
Authors: Chen, Xinmeng
Чен, Сінмень
Keywords: competitiveness
enterprise competitiveness
factors of competitiveness
конкурентоспроможність
конкурентоспроможність підприємств
фактори конкурентоспроможності
Issue Date: 2025
Publisher: SNAU
Citation: Faculty of Economics and Management ; of science manager K. Buryk
Abstract: With the global economy evolving, enterprise competitiveness remains a key challenge linked to effective management strategies. This study examines "competition," "enterprise competitiveness," "product competitiveness," and "quality competitiveness," identifying key influencing factors and establishing a methodological assessment framework. Using principal component analysis in SPSS19.0, the research evaluates the competitiveness of agricultural enterprises in Henan Province. By refining competitiveness indicators, it highlights critical product parameters for business performance. Through data collection and analysis, the study calculates enterprise competitiveness using key business evaluation metrics. It proposes strategies to enhance product competitiveness, improve production efficiency, and assess agricultural enterprises. The findings confirm that product quality and management innovation drive enterprise competitiveness in a dynamic market.
Description: З розвитком глобальної економіки підвищення конкурентоспроможності підприємств є важливим завданням, пов'язаним з ефективними управлінськими стратегіями. Це дослідження аналізує поняття «конкуренція», «конкурентоспроможність підприємства», «конкурентоспроможність продукції» та «конкурентоспроможність якості», визначає ключові фактори впливу і методологію оцінки. Застосовуючи метод головних компонентів в SPSS19.0, оцінюється конкурентоспроможність сільськогосподарських підприємств провінції Хенань, удосконалюються показники для покращення продуктивності бізнесу. Дослідження пропонує стратегії для підвищення конкурентоспроможності продукції та ефективності виробництва. Результати підтверджують, що якість продукції та інновації в управлінні є основними факторами для підвищення конкурентоспроможності підприємств.
URI: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13644
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chen master work final.pdf
  Restricted Access
10,66 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.