Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14411
Title: Освітні стратегії для розвитку цифрової компетентності здобувачів вищої освіти
Other Titles: Educational Strategies for Developing Digital Competence of Higher Education Students
Authors: Петрова, Анна Валеріївна
Казанцев, Юрій Вікторович
Циганок, Ганна Миколаївна
Petrova, Anna Valeriyevna
Kazantsev, Yurii Victorovych
Tsyhanok, Hanna Mykolayivna
Keywords: цифрова трансформація
здобувачі вищої освіти
освітні технології
digital transformation
students
educational technologies
Issue Date: 2024
Citation: Петрова А. В. Освітні стратегії для розвитку цифрової компетентності здобувачів вищої освіти [Електронний ресурс] / А. В. Петрова, Ю. В. Казанцев, Г. М. Циганок // Педагогічна Академія : наукові записки. – 2024. – Режим доступу : https://doi.org/10.5281/ZENODO.14580379. – Заголовок з екрану.
Abstract: З урахуванням сучасних викликів цифрової трансформації освіти виняткове значення для успішності навчання у вищій школі має розвиток цифрової компетентності здобувачів. Мета статті – проаналізувати та розробити освітні стратегії для розвитку цифрової компетентності здобувачів вищої освіти, зокрема через визначення основних компонентів цифрової компетентності та вплив міждисциплінарного підходу на їх формування в умовах цифровізації освіти.
Description: Considering the current challenges posed by the digital transformation of education, developing students’ digital competence is critical to the effectiveness of higher education. The purpose of the article is to analyze and develop educational strategies for the development of digital competence of higher education students, in particular by identifying the main components of digital competence and the influence of an interdisciplinary approach on their formation in the context of digitalization of education.
URI: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14411
Appears in Collections:Статті, тези доповідей



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.