Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14530
Назва: Сучасна маркетингова концепція в управлінні розвитку міст
Інші назви: Modern marketing concept in urban development management
Автори: Пороскун, Сергій Сергійович
Poroskun, S. S.
Ключові слова: маркетингова концепція
маркетинг територій
конкуренція та розвиток
marketing concept
marketing of territories
competition and development
Дата публікації: 2025
Видавництво: СНАУ
Бібліографічний опис: Пороскун С. С. Сучасна маркетингова концепція в управлінні розвитку міст [Електронний ресурс] : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю : 075 «Маркетинг» / С. С. Пороскун. – Суми : Сумський національний аграрний університет, 2025. – 262 с.
Короткий огляд (реферат): Конкуренція між територіями є визначальною рисою глобальної економіки, що підкреслює критичну роль маркетингового підходу в управлінні розвитком міст. Сучасні міста активно змагаються за залучення в свою діяльність різноманітних ресурсів: людського капіталу, включно з висококваліфікованими фахівцями, талановитими науковцями та видатними митцями; інвестицій як з приватного, так і з державного секторів з метою брати активну участь у регіональних програмах та отримувати державні замовлення для своїх підприємств. Не менш важливою сферою конкуренції є боротьба за туристичні потоки та за споживачів товарів і послуг, що виробляються на їхніх територіях. Дане дослідження має на меті теоретично обґрунтувати, методично розробити та практично реалізувати сучасну маркетингову концепцію розвитку міста, яка ефективно враховуватиме наявний маркетинговий потенціал. Кінцева мета — надати дієві рекомендації для успішного її формування та реалізації. У дослідженні були поставлені та виконані наступні завдання: уточнено понятійний апарат маркетингу міст та визначено методичні підходи до його оцінки. Проаналізовано стан і тенденції розвитку міст у світі та в Україні, оцінено вплив зовнішніх/внутрішніх факторів маркетингового середовища та діагностовано привабливість територій Сумського регіону. Удосконалено методику оцінки соціально-економічного іміджу територій та розробку стратегії розвитку Сумщини, яка є комплексною системою управління, заснованою на прогнозуванні зовнішнього і внутрішнього ділового середовища та адаптації до його змін. Окремо оцінено ресурсний потенціал та екологічну складову формування маркетингової концепції. На основі цього розроблено методичні рекомендації для інноваційної маркетингової стратегії міст у післявоєнний період та виявлено стратегічні орієнтири управління регіональним маркетингом. Методологічною основою дисертаційної роботи став комплекс наукових методів, підходів та прийомів, що базуються на загальних принципах досліджень. Методичний апарат дослідження, що включав загальнонаукові та спеціальні аналітичні підходи, забезпечив всебічний аналіз проблематики. Особистий внесок автора полягає в науковій новизні дослідження, де вперше запропоновано механізм побудови сучасної маркетингової концепції в управлінні розвитком міст та створення регіональних маркетингових агенцій для ефективного просування територій. Дана дисертація подає новаторський підхід до вивчення концепції міського маркетингу з урахуванням конкурентоспроможності міст Сумщини. Відповідно до поставлених цілей, дослідження розбито на три розділи. Перший розділ присвячено роз'ясненню концепції міського маркетингу з погляду різних авторів під час здійснення трансформації основних принципів маркетингу на рівні міського масштабу. У цій же частині вивчається концепція міста з урахуванням трьох ключових аспектів: як продукту, як ринку та як підприємства у контексті міського маркетингу. Розглянуто стратегічний аспект управління як основний стрижень соціально-економічного прогресу території. Проаналізовано ключові складові міського маркетингу, а також розглянуті умови і засоби для перспективного розвитку території. У другому розділі розглядається конкурентоспроможність міст з урахуванням методології та практики як ключового елемента забезпечення успішного розвитку міста в умовах різних фаз його життєдіяльності. Розглянуто аспекти оцінки конкурентоспроможності міст через створення рейтингових систем для аналізу та оцінки їхнього стану та потенціалу. На основі даних та на додаток до них, у тому числі з використанням різних джерел (наприклад, національної статистики), було розроблено унікальну модель для оцінки бізнес-середовища міст Сумщини. Обґрунтована важливість ведення політики розвитку регіону та визначені маркетингові засоби для збільшення інвестиційної привабливості регіону. Наголошено на необхідності вдосконалення методів регіонального маркетингу в рамках системи управління. Встановлені ключові орієнтири міського маркетингу, виокремлено його вплив на формування сталого розвитку міст. Третій розділ присвячено дослідженню перспектив забезпечення розвитку та конкурентоспроможності міст у контексті сучасної концепції міського маркетингу. Розроблено модель визначення позиції міста на ринку, а також представлено стратегію покращення іміджу міста як ключового фактору, що сприяє розвитку конкурентоспроможності та посиленню бренду міста. Описано етапи та інструменти формування сутності міста. Проведено модернізацію алгоритму стратегії розвитку міста. Однією з перспективних стратегій маркетингу для мегаполісів є формування позитивного іміджу міста та міських територій. Підкреслено, що ні саме вигідне географічне розташування, ні проста наявність природних ресурсів не є достатніми факторами для забезпечення економічного успіху даної території. У роботі також вказано на основні напрямки розвитку сучасних міст, що охоплюють децентралізацію і, внаслідок цього, збільшення економічних можливостей, а також процес глобалізації економіки. Висновок наступний: дослідження надає глибоке розуміння того, що міський маркетинг є не просто набором інструментів, а є стратегічною філософією управління розвитком міст, що дозволяє їм ефективно конкурувати за ресурси, інвестиції та людський капітал у сучасному глобалізованому світі. Дане дослідження глибоко аналізує конкуренцію між територіями, підкреслюючи критичну роль маркетингового підходу в управлінні розвитком конкретної адміністративної одиниці. Воно не лише теоретично обґрунтовує, а й методично розробляє та пропонує практичні рекомендації для впровадження сучасної маркетингової концепції розвитку міста.
Опис: Competition between territories is a defining feature of the global economy, which emphasizes the critical role of the marketing approach in urban development management. Modern cities actively compete to attract various resources to their activities: human capital, including highly qualified specialists, talented scientists and outstanding artists; investments from both the private and public sectors in order to actively participate in regional programs and receive government orders for their enterprises. An equally important area of competition is the struggle for tourist flows and for consumers of goods and services produced in their territories. This study aims to theoretically substantiate, methodically develop and practically implement a modern marketing concept for the development of the city, which will make effective use of the existing marketing potential. The ultimate goal is to provide effective recommendations for its successful formation and implementation. The following tasks were set and accomplished in the study: the conceptual apparatus of city marketing was clarified and methodological approaches to its assessment were determined. The state and trends in the development of cities in the world and in Ukraine were analyzed, the influence of external/internal factors of the marketing environment was assessed and the attractiveness of the territories of Sumy region was diagnosed. The methodology for assessing the socio-economic image of territories and developing a development strategy for Sumy region, which is a comprehensive management system based on forecasting the external and internal business environment and adapting to its changes, was improved. The resource potential and the environmental component of the formation of the marketing concept were separately assessed. On this basis, methodological recommendations for an innovative marketing strategy for cities in the post-war period were developed and strategic guidelines for regional marketing management were identified. The methodological basis of the dissertation work was a set of scientific methods, approaches and techniques based on general research principles. The methodological apparatus of the study, which included general scientific and special analytical approaches, provided a comprehensive analysis of the issues. The author's personal contribution lies in the scientific novelty of the study, which for the first time proposed a mechanism for building a modern marketing concept in urban development management and the creation of regional marketing agencies for the effective promotion of territories. This dissertation presents an innovative approach to studying the concept of urban marketing taking into account the competitiveness of cities in Sumy region. In accordance with the goals set, the study is divided into three sections. The first section is devoted to explaining the concept of urban marketing from the point of view of various authors during the transformation of the basic principles of marketing at the city level. In the same part, the concept of the city is analyzed through three key aspects: as a product, as a market and as an enterprise in the context of urban marketing. The strategic aspect of management is considered a cornerstone of the territory's socio-economic progress. The key components of urban marketing are analyzed, along with the conditions and tools for the prospective development of the territory. The second section considers the competitiveness of cities, taking into account the methodology and practice as a key element of ensuring the successful development of the city in the conditions of different phases of its life. The aspects of assessing the competitiveness of cities are analyzed through the creation and application of rating systems aimed at evaluating their condition and potential. Based on the data and in addition to them, including using various sources (for example, national statistics), a unique model was developed to evaluate the business environment of cities in Sumy region. The importance of conducting a regional development policy is substantiated and marketing tools are identified to increase the investment attractiveness of the region. The need to improve regional marketing methods within the framework of the management system is emphasized. The key guidelines of urban marketing are established, and its impact on the formation of sustainable urban development is highlighted. The third section is devoted to the study of the prospects for ensuring the development and competitiveness of cities in the context of the modern concept of urban marketing. A model for determining the city's position in the market is developed, and a strategy for improving the city's image as a key factor contributing to the development of competitiveness and strengthening the city's brand is also presented. The stages and tools for shaping the city's identity are described. The algorithm for the city's development strategy is modernized. One of the promising marketing strategies for a megalopolis is defined as the marketing formation of the image of the city and urban areas. It is emphasized that neither the most favorable geographical location nor the mere availability of natural resources are sufficient factors to ensure the economic success of a given territory. The paper also indicates the main directions of development of modern cities, which include decentralization and, as a result, an increase in economic opportunities, as well as the process of globalization of the economy. The conclusion is as follows: the study provides a deep understanding of the fact that urban marketing is not just a set of tools, but a strategic philosophy of managing the development of cities, which allows them to effectively compete for resources, investments and human capital in the modern globalized world. This study deeply analyzes the competition between territories, emphasizing the critical role of the marketing approach in managing the development of a particular administrative unit. It not only theoretically substantiates, but also methodically develops and offers practical recommendations for the implementation of a modern marketing concept of city development.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14530
Розташовується у зібраннях:Дисертації та автореферати

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дисертація_Пороскун.pdf4,84 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.