Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14675
Title: Analysis of factors influencing the development of motivation of university teachers’ professional and pedagogical performance under martial law
Other Titles: Аналіз факторів, що впливають на розвиток мотивації професійно-педагогічної діяльності викладачів вишів в умовах воєнного стану
Authors: Shcherbyna, Yuliia Mykhailivna
Щербина, Юлія Михайлівна
Keywords: university teachers
factors of motivation
pedagogical performance
викладачі вишів
фактори мотивації
педагогічна діяльність
Issue Date: 2024
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Shcherbyna Yu. M. Analysis of factors influencing the development of motivation of university teachers’ professional and pedagogical performance under martial law [Electronic resource] / Yu. Shcherbyna // Інноваційна педагогіка. – 2024. – Вип. 78, Т. 2. – С. 130-133. – Режим доступу : http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2024/78/part_2/29.pdf. – Заголовок з екрану.
Abstract: This article makes a detailed analysis of multifaceted factors that influence motivation of university teachers under martial law. Such factors as increased workload, mental and emotional health, professional isolation, lack of teaching resources, unrealistic expectations, lack of growth and training opportunities have been identified and studied.
Description: У статті здійснено аналіз різних факторів, які впливають на мотивацію викладачів вишів в умовах воєнного стану. Досліджено такі фактори як збільшене навантаження, психічне та емоційне здоров’я, професійна ізоляція, брак ресурсів у викладанні матеріалу, нереалістичні очікування, брак можливостей для самовдосконалення та навчання.
URI: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14675
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Analysis of Factors pdf.pdf219,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.