Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14676
Title: | Increasing Students' Motivation In Learning Foreign Languages In Agricultural Universities |
Other Titles: | Підвищення мотивації студентів у вивченні іноземних мов у аграрних закладах вищої освіти |
Authors: | Kurinnyi, Oleksii Viacheslavovych Курінний, Олексій Вячеславович |
Keywords: | foreign language learning intrinsic motivation extrinsic motivation вивчення іноземних мов внутрішня мотивація зовнішня мотивація |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | НУБіП України |
Citation: | Kurinnyi О. Increasing students' motivation in learning foreign languages in agricultural universities [Electronic resource] / О. Kurinnyi // Матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної студентської конференціії «Світ мов і мови світу», (Київ, 17 квітня 2025 р.). – Київ : Національний університеті біоресурсів і природокористування України, 2025 |
Abstract: | У студентів аграрних університетів спостерігається низька мотивація до вивчення іноземних мов через відсутність зв’язку з професією та обмежену кількість занять. Підвищити інтерес допоможе професійна мотивація, можливості стажування за кордоном і комунікативний підхід у навчанні, орієнтований на реальні ситуації та майбутню кар’єру. |
Description: | Students in agricultural universities often lack motivation to learn foreign languages due to limited class time and unclear links to their future careers. Motivation can be increased through a professional focus, opportunities for international internships, and a communicative teaching approach that emphasizes real-life, career-related language use. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14676 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Increasing Students' Motivation in Learning Foreign Languages in Agricultural Universities.pdf | 457,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.