Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14682| Назва: | A comparative study of motivation and attitudes towards learning among students studying English as an elective and a compulsory subject |
| Інші назви: | Порівняльне дослідження мотивації та ставлення до навчання серед студентів, які вивчають англійську мову як вибірковий та як обов’язковий предмет |
| Автори: | Kyrychenko, Tetiana Oleksandrivna Ridel, Tetiana Mykolaivna Кириченко, Тетяна Олександрівна Рідель, Тетяна Миколаївна |
| Ключові слова: | motivation elective subjects foreign language learning мотивація вибіркові предмети вивчення іноземних мов |
| Дата публікації: | 2025 |
| Бібліографічний опис: | Kyrychenko T. O. A comparative study of motivation and attitudes towards learning among students studying English as an elective and a compulsory subject [Electronic resource] / Т. О. Kyrychenko, Т. М. Ridel // Перспективи та інновації науки. – 2025. – № 5 (51). – С. 88-98. – Режим доступу : https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-5(51)-88-98 ; http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/23967. – Заголовок з екрану. |
| Короткий огляд (реферат): | The role of motivation and attitudes in language learning is pivotal to students’ success, yet the distinction between elective and compulsory learning contexts remains underexplored, particularly in non-English-speaking countries. This study compares motivation and attitudes among Ukrainian university students studying English as an elective (n = 100) versus a compulsory subject (n = 100), employing a mixed-methods approach. Quantitative data from a 30-item survey, adapted from Gardner’s Attitude/Motivation Test Battery, and qualitative insights from semi structured interviews reveal significant differences [3]. Elective learners exhibit higher intrinsic motivation (M = 4.56 vs. 3.21, p < 0.01), driven by personal interest, cultural curiosity, and self-directed learning, alongside more positive attitudes (M =4.78 vs. 3.89, p < 0.01). Compulsory learners prioritize extrinsic motivators, such as academic requirements and career prospects (M = 4.12 vs. 3.45, p < 0.05), often experiencing stress and disengagement. Qualitative findings highlight elective students’ enjoyment of autonomy and supplementary resources (e.g., digital tools), while compulsory learners face anxiety due to exam pressures and limited immersive opportunities. Contextual factors in Ukraine, including urban-rural disparities in resource access and the growing societal emphasis on English as a gateway to global opportunities, further shape these dynamics. The study underscores the need for tailored pedagogical strategies: elective courses benefit from fostering autonomy and cultural engagement, whereas compulsory courses require interventions to cultivate intrinsic motivation through culturally relevant content, collaborative learning, and equitable resource distribution. By addressing these challenges, educators and policymakers can enhance language education’s effectiveness, aligning methodologies with learners’ motivational profiles. This research contributes to global discourse on language education by emphasizing context-specific approaches in non-English-speaking settings, offering actionable insights to bridge motivational gaps and promote inclusive, engaging learning environments. |
| Опис: | Роль мотивації та ставлення у вивченні мов є ключовою для успішності студентів, однак відмінності між вибірковим та обов’язковим контекстами навчання залишаються недостатньо дослідженими, особливо в неангломовних країнах. У цьому дослідженні порівнюється мотивація та ставлення серед українських студентів університетів, які вивчають англійську мову як вибірковий (n = 100) або обов’язковий предмет (n = 100), із застосуванням змішаної методології. Кількісні дані, зібрані за допомогою 30-пунктового опитування, адаптованого з тесту ставлення/мотивації Гарднера (Attitude/Motivation Test Battery), та якісні результати з напівструктурованих інтерв’ю виявляють суттєві відмінності. Студенти, які обрали англійську мову добровільно, демонструють вищу внутрішню мотивацію (M = 4,56 проти 3,21, p < 0,01), зумовлену особистим інтересом, культурною цікавістю та самостійним навчанням, а також більш позитивне ставлення (M = 4,78 проти 3,89, p < 0,01). Натомість студенти обов’язкових курсів орієнтуються переважно на зовнішні мотиваційні чинники, такі як академічні вимоги та кар’єрні перспективи (M = 4,12 проти 3,45, p < 0,05), часто стикаючись зі стресом і втратою зацікавлення. Якісні дані підкреслюють, що студенти вибіркових курсів отримують задоволення від автономії та додаткових ресурсів (наприклад, цифрових інструментів), тоді як студенти обов’язкових курсів відчувають тривожність через вимоги щодо складання іспитів та обмежені можливості для занурення у мовне середовище. Контекстуальні фактори в Україні, зокрема урбаністично – сільський розподіл у доступі до ресурсів та зростаючий суспільний акцент на англійську як на шлях до глобальних можливостей, додатково впливають на ці динаміки. Дослідження підкреслює необхідність адаптованих педагогічних стратегій: вибіркові курси виграють від заохочення автономії та культурної взаємодії, тоді як обов’язкові курси потребують втручання для розвитку внутрішньої мотивації через культурно релевантний контент, спільне навчання та справедливий розподіл ресурсів. Подолання цих викликів дозволить педагогам і політикам підвищити ефективність мовної освіти, адаптуючи методики до мотиваційного профілю учнів. Це дослідження робить внесок у глобальну дискусію щодо мовної освіти, підкреслюючи важливість контекстуально специфічного підходу в неангломовному середовищі та пропонуючи практичні рішення для подолання мотиваційного розриву та сприяння інклюзивному й зацікавленому навчанню. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14682 |
| Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Рідель_Кириченко_стаття_4.pdf | 395,09 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.