Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14808
Title: Diagnostics of management of marketing business processes in real estate enterprises
Other Titles: Діагностика управління маркетинговими бізнес процесами в підприємствах нерухомості
Authors: Xiao, Wanxin
Lyshenko, Marharyta
Сяо, Вансін
Лишенко, Маргарита Олександрівна
Keywords: real estate market
real estate
marketing processes
ринок нерухомості
нерухомість
маркетингові процеси
Issue Date: 2024
Publisher: СНАУ
Citation: Xiao W. Diagnostics of management of marketing business processes in real estate enterprises [Electronic resource] / W. Xiao, М. Lyshenko // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. – Сер. «Економіка і менеджмент» / Сумський національний аграрний університет. – Суми : СНАУ, 2024. – Вип. 1(97). – С. 19-23.
Abstract: With the rapid development of information technology and the deepening of the concept of value chain management, the enterprise management mode has been liberated from the traditional vertical integration structure, and opened a new chapter of all-round horizontal integration and value management. Many domestic and foreign enterprises have launched business process reengineering plans to strengthen enterprise management and enhance comprehensive competitiveness. This radical change has a huge impact on the traditional real estate sales model, forcing the sales business process must adapt to the new market development trend, and more closely integrate with other business processes to meet the comprehensive needs of modern enterprise management. In order to adapt to the changes of external environment, real estate enterprises must optimize and reconstruct their internal processes. Through business process reengineering, enterprises can break the traditional functional organizational structure, establish a new process organizational structure, eliminate ineffective processes, shorten the time required for processes, improve the execution efficiency of processes, and finally achieve the goal of improving management level and work efficiency, optimizing resource allocation and standardizing management processes. Marketing process management plays an important role in enterprise operation. By effectively organizing and coordinating individual business processes, marketing process management can improve the overall operational efficiency of a company. This paper focuses on the problem of marketing process in the field of real estate. Firstly, it emphasizes the importance of studying business process management. Then, according to the background of China's real estate development, the main links of the marketing process management of real estate enterprises are discussed in a targeted way (analyzing the target market, formulating sales strategies, implementing promotion activities, building sales channels, implementing sales activities, providing after-sales service). On the basis of the above links, this paper comprehensively analyzes the challenges faced by real estate enterprises in the marketing process. These challenges come from many aspects, such as market environment, sales channels, monitoring and evaluation. In order to deal with these challenges, this paper discusses and puts forward some countermeasures. These strategies include perfecting market research, diversifying sales channels, optimizing promotion strategies and strengthening marketing team building.
Description: Зі швидким розвитком інформаційних технологій та концепції управління ланцюгами доданої вартості модель управління підприємством звільнилася від традиційної вертикальної інтеграційної структури, відкривши нову главу всебічної горизонтальної інтеграції та управління на основі вартості. Багато вітчизняних та іноземних підприємств запустили плани реінжинірингу бізнес-процесів для посилення управління підприємством та підвищення комплексної конкурентоспроможності. Ця радикальна зміна справила величезний вплив на традиційну модель продажу нерухомості, змусивши бізнес-процес продажів адаптуватися до нової ситуації розвитку ринку і більш тісно інтегруватися з іншими процесами обробки бізнесу для задоволення комплексних потреб сучасного управління підприємством. Для того щоб адаптуватися до змін зовнішнього середовища, підприємства нерухомості повинні оптимізувати і перебудувати свої внутрішні процеси. За допомогою реінжинірингу бізнес-процесів підприємства можуть зламати традиційну функціональну організаційну структуру, створити нову процесну організаційну структуру, усунути неефективні процеси, скоротити час, необхідний для процесів, підвищити ефективність виконання процесів і в кінцевому підсумку досягти цілей підвищення рівня управління та ефективності роботи, оптимізації розподілу ресурсів і стандартизації процесів управління. Управління маркетинговими процесами відіграє ключову роль у бізнес-операціях. Ефективно організовуючи і координуючи окремі бізнес-процеси, управління маркетинговими процесами дозволяє підвищити загальну операційну ефективність підприємств. У даній роботі основна увага приділяється маркетинговому процесу в сфері нерухомості, в першу чергу підкреслюючи важливість управління бізнес-процесами; Після цього, на фоні розвитку нерухомості Китаю, були адресно обговорені основні аспекти управління маркетинговими процесами підприємств нерухомості (аналіз цільового ринку, формування стратегії збуту, здійснення заходів просування, побудова каналів збуту, здійснення збутової діяльності, надання післяпродажного обслуговування); Спираючись на наведені вище посилання, дана стаття комплексно аналізує виклики, з якими стикаються підприємства нерухомості з точки зору маркетингових процесів. Ці проблеми походять від багатьох аспектів, таких як ринкове середовище, канали збуту, моніторинг та оцінка. Для вирішення цих проблем ця стаття детально досліджує та пропонує деякі стратегії їх вирішення. Ці стратегії включають поліпшення маркетингових досліджень, диверсифікацію каналів збуту, оптимізацію стратегій просування і зміцнення маркетингових команд.
URI: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14808
Appears in Collections:Науковий журнал "Вісник СНАУ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
322-Текст статті-417-1-10-20240311.pdf449,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.