Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2199
Title: Инновации и традиции в преподавании русского языка и литературы в школе
Other Titles: Інновації і традиції у викладанні російської мови і літератури в школі.
Innovation and tradition in teaching Russian language and literature at school
Authors: Зражевская, Евгения Викторовна
Зражевська, Євгенія Вікторівна
Zrazhevska, Yevheniya Viktorivna
Keywords: інновації
викладання мови
викладання літератури
инновации
преподавание языка
преподавание литературы
innovations
language teaching
teaching literature
Issue Date: 17-Jan-2014
Citation: Зражевская Е. В. Инновации и традиции в преподавании русского языка и литературы [Електронний ресурс] / Е. В. Зражевская // Настоящие исследования и развитие-2014 : матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції, (17-25.01.2014). - Педагогічні науки. - Софія, 2014. - Т. 16. - С. 23-25.
Abstract: У статті розглянуто інноваційне навчання, яке передбачає обов'язкове включення учнів у діяльність, колективні форми роботи, обмін думками. Інноваційні технології дозволяють реалізувати одну з основних цілей навчання російській мові (розвиток комунікативної особистості), тобто дають можливість перейти від вивчення мови як системно-структурного утворення до вивчення його як засобу спілкування і мислення, а навчально-пізнавальну діяльність перевести на продуктивно-творчий рівень. В статье рассмотрено инновационное обучение, которое предполагает обязательное включение учащихся в деятельность, коллективные формы работы, обмен мнениями. Инновационные технологии позволяют реализовать одну из основных целей обучения русскому языку (развитие коммуникативной личности), то есть дают возможность перейти от изучения языка как системно-структурного образования к изучению его как средства общения и мышления, а учебно-познавательную деятельность перевести на продуктивно-творческий уровень.
Description: The article deals with an innovative training which requires mandatory inclusion of students in the activities of collective forms of work and exchange of opinions. Innovative technologies allow to realize one of the main objectives of teaching Russian language (development of communicative personality), that is allowed to pass from the study of language as a system-structural formation to study it as a means of communication and thinking, learning and cognitive activity translate into productive and creative level.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/2199
Appears in Collections:Статті, тези доповідей



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.