Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3457
Title: Вивчення іноземних мов в аграрних ВНЗ
Other Titles: Изучение иностранных языков в аграрных ВУЗах
Studying foreign languages in the higher agricultural educational establishments
Authors: Фоменко, Тетяна Миколаївна
Фоменко, Татьяна Николаевна
Fomenko, Tetyana Mykolayivna
Keywords: іноземні мови
майбутні аграрії
міжкультурне спілкування
иностранные языки
будущие аграрии
межкультурное общение
foreign languages
future agrarians
intercultural communication
Issue Date: 2015
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Фоменко Т. М. Вивчення іноземних мов в аграрних ВНЗ [Електронний ресурс] / Т. М. Фоменко // Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна педагогіка : теорія, методика, практика» (м. Хмельницький, 16 – 17 жовтня 2015 р.,). – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2015. – С. 140 – 142.
Abstract: Проаналізовано значущість іноземної мови в аграрних ВНЗ. У результаті дослідження мотивацію визначено головним фактором, що стимулює процес іншомовного спілкування майбутніх аграріїв. Встановлено, що використання інтерактивних форм, методів та засобів навчання сприяє зростанню ефективності процесу вивчення іноземних мов. Виокремлено також основні принципи змісту іншомовної освіти в аграрних вищих навчальних закладах. Проанализировано значение иностранного языка в аграрных высших учебных заведениях. В результате исследования мотивацию определено главным фактором, который стимулирует процесс иноязычного общения будущих аграриев. Выяснено, что использование интерактивных форм, методов и способов обучения способствует увеличению эффективности изучения иностранных языков. Выделены также основные принципы содержания иноязычного образования в аграрных высших учебных заведениях.
Description: The research deals with the analysis of effective strategies in the process of studying foreign languages in the higher agricultural educational establishments. Note the main factor stimulating the process of foreign language communication, is believed to be a motivation. The research results indicate that students’ motivation in the process of learning a foreign language in the higher agricultural educational establishment is mainly focused on professional activities. It is underlined that the most motivational factor for students is the professional interest and awareness of theoretical and practical importance of foreign language knowledge for their future professional activity. The main principles of foreign language education in the higher agricultural educational establishments are highlighted as well.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/3457
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
тези_вивчення_іноземних_мов.PDF279,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.