Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3566
Title: Імідж вузу як складова системи освіти
Other Titles: Имидж вуза как составляющая системы образования
The image of the university as part of the education system
Authors: Проценко, І. І.
Проценко, И. И.
Protsenko, I. I.
Keywords: імідж
імідж університету
формування сприятливого образу
имидж
имидж университета
формирование благоприятного образа
image
University image
the formation of a favorable image
Issue Date: 2015
Publisher: ДПУ імені А.С. Макаренка
Citation: Проценко І. І. Імідж вузу як складова системи освіти [Електронний ресурс] / І. І. Проценко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології / ред. А. А. Сбруєва. – Суми : ДПУ ім. А.С. Макаренка, 2015. – № 9 (52). – С. 247–255.
Abstract: У статті з’ясовано сутність понять "імідж" та "імідж університету". Виявлено, що імідж – невід'ємна частина будь-якої організації, що направляє свої дії на формування сприятливого образу в умовах ринкової економіки для встановлення гармонійних відносин з громадськістю. Проаналізовано основні складові структури іміджу вищого навчального закладу: імідж освітньої послуги; імідж споживачів освітніх послуг; внутрішній імідж організації тощо. З’ясовано, що для ефективного іміджу вищого навчального закладу потрібні не тільки посилення позицій на локальному ринку освітніх послуг, але і в цілому рівень розвитку освіти в регіоні та в країні. В статье раскрыта сущность понятий "имидж" и "имидж университета". Выявлено, что имидж – неотъемлемая часть любой организации, направляющей свои действия на формирование благоприятного образа в условиях рыночной экономики для установления гармоничных отношений с общественностью. Проанализированы основные составляющие структуры имиджа высшего учебного заведения: имидж образовательной услуги; имидж потребителей образовательных услуг; внутренний имидж организации. Выяснено, что для эффективного имиджа высшего учебного заведения нужны не только на усиление позиций на локальном рынке образовательных услуг, но и в целом уровень развития образования в регионе и в стране.
Description: The article reveals the essence of the concepts of "image" and "the image of the University." It was found that the image - an integral part of any organization, directing its actions to create a favorable image in the market economy to establish a harmonious relationship with the public. Analyzed the main components of the structure of the higher education institution's image: the image of educational services; image of the consumers of educational services; the internal image of the organization. It was found that the effective image of institution of higher education need not only to strengthen the position on the local market of educational services, but in general, the level of educational development in the region and in the country.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/3566
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Проценко І. І. Імідж вузу.pdf194,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.