Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3664
Title: Використання моделі змішаного навчання в системі вищої освіти
Other Titles: Использование модели смешанного обучения в системе высшего образования
The model of the blended learning in the system of the higher education
Authors: Габенко, Ірина Миколаївна
Габенко, Ирина Николаевна
Habenko, Iryna
Keywords: змішане навчання
дистанційне навчання
традиційне навчання
смешанное обучение
дистанционное обучение
традиционное обучение
blended learning
distance learning
traditional teaching
Issue Date: 2016
Publisher: ОО "Институт социальной трансформации"
Citation: Габенко І. М. Використання моделі змішаного навчання в системі вищої освіти [Електронний ресурс] / І. М. Габенко // Актуальные научные исследования в современном мире : сборник научных трудов ХIIІ Международной научной конференции, (г. Переяслав-Хмельницкий, 26-27 мая 2016 г.). - Переяслав-Хмельницкий, 2016. - Вып. 5(13). - Ч. 4. – С. 81- 86.
Abstract: Стаття присвячена організації змішаного навчання у вищому навчальному закладі. Досліджувалися елементи та методика організації змішаного навчання. Проведено порівняння підходів до змішаного навчання у вітчизняній і зарубіжній літературі, виділені проблеми його організації. Наведені приклади та надані рекомендації щодо організації змішаного навчання у вузі. Статья посвящена организации смешанного обучения в высшем учебном заведении. Исследовались элементы и методика организации смешанного обучения. Проведено сравнение подходов к смешанному обучению в отечественной и зарубежной литературе, выделенные проблемы его организации. Приведенные примеры и даны рекомендации по организации смешанного обучения в вузе.
Description: The present article deals with organization of blended learning in higher educational institutions. The author studies the following elements and methodology of the blended learning. The paper compares different approaches to the blended learning in national and foreign literature, discusses the problems of its organization. The author gives examples and guidance for organization of the blended learning in a higher school.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/3664
Appears in Collections:Статті, тези доповідей



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.