Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4077
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorKnysh, Inna Vasylevna-
dc.contributor.authorКниш, Інна Василівна-
dc.contributor.authorКныш, Инна Васильевна-
dc.date.accessioned2017-01-12T12:10:47Z-
dc.date.available2017-01-12T12:10:47Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationKnysh Іnna. Formation of the national educational paradigm in the preclassical period of science [Electronic resource] / Іnna Knysh // Modern Science. - Moderní věda. – Praha : Česká republika, Nemoros, 2016. - № 4. - P. 53-59.uk_UK
dc.identifier.urihttp://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4077-
dc.descriptionThis article is devoted to theoretical reconstruction o f concept ofpre-classical education and upbringing which are based on experience, tend to "correctness", "exemplarity", respect fo r customs, standards, laws and authorities forming a pre-classical person. The role o f the pre-classical educational paradigm is emphasized in the development o f the Ukrainian nation. We consider the objective and subjective aspects o f education and training o f that period from the following positions: "Teacher (Teacher)— Teacher (Teacher)", "Teacher (Teacher)— Student (Student) " and "Student (Student)— Student (Student) ".uk_UK
dc.description.abstractThis article is devoted to theoretical reconstruction o f concept ofpre-classical education and upbringing which are based on experience, tend to "correctness", "exemplarity", respect fo r customs, standards, laws and authorities forming a pre-classical person. The role o f the pre-classical educational paradigm is emphasized in the development o f the Ukrainian nation. We consider the objective and subjective aspects o f education and training o f that period from the following positions: "Teacher (Teacher)— Teacher (Teacher)", "Teacher (Teacher)— Student (Student) " and "Student (Student)— Student (Student) ". Стаття присвячена теоретичній реконструкції концепції докласичної освіти та виховання, які були засновані на досвіді, схилялися до «правильності», «взірцевості», дотримання традицій, еталонів, авторитетів та законів, що формували докласичну людину. Акцентується увага на визначній ролі докласичної освітньої парадигми у становленні української нації. Розглядаються об’єктивні та суб’єктивні аспекти розвитку освіти та виховання цього періоду з позицій: «Вчитель (Викладач) - Вчитель (Викладач)», «Вчитель(Викладач) - Учень (Студент (спудеї))» та «Учень (Студент (спудеї) - Учень (Студент (спудеї))».Статья посвящена теоретической реконструкции концепции к классической образования и воспитания, которые были основаны на опыте, склонялись к «правильности», «взирцевости», соблюдение традиций, эталонов, авторитетов и законов, формировали к классической человека. Акцентируется внимание на выдающуюся роль к классической образовательной парадигмы в становлении украинской нации. Рассматриваются объективные и субъективные аспекты развития образования и воспитания этого периода с позиций «Учитель (преподаватель) - Учитель (Преподаватель)», «Учитель (преподаватель) - Ученик (Студент (студенты))» и «Ученик (Студент ( студенты) - Ученик (Студент (студенты)).uk_UK
dc.language.isootheruk_UK
dc.publisherČeská republika, Nemorosuk_UK
dc.subjecteducational paradigmuk_UK
dc.subjectthe pre-classical period o f development o f science,formation o f the Ukrainian nationuk_UK
dc.subjectscientific discourseuk_UK
dc.subjectосвітня парадигмаuk_UK
dc.subjectдокласичний період розвитку наукиuk_UK
dc.subjectстановлення української націїuk_UK
dc.subjectобразовательная парадигмаuk_UK
dc.subjectдоклассический период развития наукиuk_UK
dc.subjectстановление украинской нацииuk_UK
dc.titleFormation of the national educational paradigm in the preclassical period of scienceuk_UK
dc.title.alternativeСтановлення вітчизняної освітньої парадигми у докласичний період розвитку наукиuk_UK
dc.title.alternativeСтановление отечественной образовательной парадигмы в доклассический период развития наукиuk_UK
dc.typeOtheruk_UK
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Knysh Іnna. Formation of the national educational paradigm in the preclassical period of science.pdf147,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.