Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4077
Title: Formation of the national educational paradigm in the preclassical period of science
Other Titles: Становлення вітчизняної освітньої парадигми у докласичний період розвитку науки
Становление отечественной образовательной парадигмы в доклассический период развития науки
Authors: Knysh, Inna Vasylevna
Книш, Інна Василівна
Кныш, Инна Васильевна
Keywords: educational paradigm
the pre-classical period o f development o f science,formation o f the Ukrainian nation
scientific discourse
освітня парадигма
докласичний період розвитку науки
становлення української нації
образовательная парадигма
доклассический период развития науки
становление украинской нации
Issue Date: 2016
Publisher: Česká republika, Nemoros
Citation: Knysh Іnna. Formation of the national educational paradigm in the preclassical period of science [Electronic resource] / Іnna Knysh // Modern Science. - Moderní věda. – Praha : Česká republika, Nemoros, 2016. - № 4. - P. 53-59.
Abstract: This article is devoted to theoretical reconstruction o f concept ofpre-classical education and upbringing which are based on experience, tend to "correctness", "exemplarity", respect fo r customs, standards, laws and authorities forming a pre-classical person. The role o f the pre-classical educational paradigm is emphasized in the development o f the Ukrainian nation. We consider the objective and subjective aspects o f education and training o f that period from the following positions: "Teacher (Teacher)— Teacher (Teacher)", "Teacher (Teacher)— Student (Student) " and "Student (Student)— Student (Student) ". Стаття присвячена теоретичній реконструкції концепції докласичної освіти та виховання, які були засновані на досвіді, схилялися до «правильності», «взірцевості», дотримання традицій, еталонів, авторитетів та законів, що формували докласичну людину. Акцентується увага на визначній ролі докласичної освітньої парадигми у становленні української нації. Розглядаються об’єктивні та суб’єктивні аспекти розвитку освіти та виховання цього періоду з позицій: «Вчитель (Викладач) - Вчитель (Викладач)», «Вчитель(Викладач) - Учень (Студент (спудеї))» та «Учень (Студент (спудеї) - Учень (Студент (спудеї))».Статья посвящена теоретической реконструкции концепции к классической образования и воспитания, которые были основаны на опыте, склонялись к «правильности», «взирцевости», соблюдение традиций, эталонов, авторитетов и законов, формировали к классической человека. Акцентируется внимание на выдающуюся роль к классической образовательной парадигмы в становлении украинской нации. Рассматриваются объективные и субъективные аспекты развития образования и воспитания этого периода с позиций «Учитель (преподаватель) - Учитель (Преподаватель)», «Учитель (преподаватель) - Ученик (Студент (студенты))» и «Ученик (Студент ( студенты) - Ученик (Студент (студенты)).
Description: This article is devoted to theoretical reconstruction o f concept ofpre-classical education and upbringing which are based on experience, tend to "correctness", "exemplarity", respect fo r customs, standards, laws and authorities forming a pre-classical person. The role o f the pre-classical educational paradigm is emphasized in the development o f the Ukrainian nation. We consider the objective and subjective aspects o f education and training o f that period from the following positions: "Teacher (Teacher)— Teacher (Teacher)", "Teacher (Teacher)— Student (Student) " and "Student (Student)— Student (Student) ".
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4077
Appears in Collections:Статті, тези доповідей



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.