Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4126
Title: | Assessment of students' knowledge and testing in teaching foreign languages |
Other Titles: | Оцінювання знань студентів і тестування при вивченні іноземних мов Оценивание знаний студентов и тестирование при обучении иностранному языку |
Authors: | Korniyenko, Ludmyla Mykhailivna Корнієнко, Людмила Михайлівна Корниенко, Людмила Михайловна |
Keywords: | assessment foreign languages teaching system evaluate оцінювання знань система навчання іноземним мовам функції оцінювання оценивание знаний система обучения иностранным языкам функции оценивания |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Научный мир, (Иваново) |
Citation: | Korniyenko L. M. Assessment of students’knowledge and testing in teaching foreign languages [Electronic resource] / L. M. Korniyenko // Мир науки и инноваций. – 2015. - Вып. №2 (2), Т. 6. - C. 37-39. |
Abstract: | In the paper the main tasks of the assessment are considered, its main functions and types have been defined. The author stresses that testing is an effective means of assessment in teaching a foreign language. Types of tests have been examined. У статті розглядаються питання оцінювання знань студентів при вивченні Іноземних мов, його основні види і функції. Автор вважає тестування ефективним засобом організації контролю знань. Розглядаються основні види тестів, їх значення і можливості. |
Description: | В статье рассматриваются вопросы оценивания знаний студентов при изучении иностранных языков, его основные функции и виды. Автор считает тестирование эфективным способом организации контроля знаний. Рассматриваются основные виды тестов, их значение и возможности. |
URI: | http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4126 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Оцінювання_знань_студентів_і_тестування_при_вивченні_ІМ.PDF | 353,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.