Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4230
Title: Evaluation of the USA Teachers’ Pedagogical Activity by Students
Other Titles: Оцінювання педагогічної діяльності викладачів США студентами
Оценивание педагогической деятельности преподавателей США студентами
Authors: Tkachenko, Olena Borysivna
Ткаченко, Олена Борисівна
Ткаченко, Елена Борисовна
Keywords: students
pedagogical activity
questionnaire
студенти
педагогічна діяльність
анкета
студенты
педагогическая деятельность
анкета
Issue Date: 2015
Citation: Tkachenko O. B. Evaluation of the USA Teachers’ Pedagogical Activity by Students [Electronic resource] / O. B. Tkachenko // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III (20), 2015. - Issue 40. – P. 14–16.
Abstract: The article highlights some information about the specialties of evaluation of the USA higher school teachers’ pedagogical activity by students. On this bases, the essence of the concept "evaluation of a teaching staff” and its types are defined. The main approaches, principles and methodology concerning evaluation of pedagogical workers’ activity are defined. The purpose and procedure of evaluation of teachers’ pedagogical activity by students in higher educational establishment of the USA are viewed. During the study it was concluded, that the most popular method of evaluation of higher school teacher’s pedagogical activity in the USA is the method which is based on students’ questionnaire. У статті подано інформацію про особливості оцінювання педагогічної діяльності викладачів США студентами. На цій основі визначено сутність поняття «оцінка педагогічного складу викладачів» та визначено головні типи оцінювання. У даній статті розглядаються цілі та процедура оцінювання педагогічної діяльності викладачів студентами. Наприкінці дослідження зроблено висновок про те, що метод оцінювання педагогічної діяльності викладачів, який базується на оцінюванні студентів, є найбільш поширеними в США.
Description: В статье приведена информация об особенностях оценивания педагогической деятельности преподавателей США студентами. На этой основе определена сущность понятия «оценка педагогического состава» и главные типы оценивания. В данной статье рассматриваются цели и процедура оценивания педагогической деятельности студентами. Во время исследования сделан вывод о том, что метод оценивания педагогической деятельности преподавателей, который базируется на оценивание студентов, является наиболее популярным в США.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4230
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tkachenko O.B.Evaluation of the USA .pdf265,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.