Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4584
Title: Освітні інновації у контексті становлення нової парадигми освіти
Other Titles: Образовательные инновации в контексте становления новой парадигмы образования
Educational innovation in the context of formation of a new paradigm of education
Authors: Книш, Інна Василівна
Кныш, Инна Васильевна
Knysh, Inna Vasylevna
Keywords: освіта
on – line освіта як мережа
off – line освіта як система
образование
on - line образование как сеть
off - line образование как система
education
on - line education as a network
off - line education as a system
Issue Date: 2016
Publisher: Slupsk
Citation: Книш І. В. Освітні інновації у контексті становлення нової парадигми освіти [Електронний ресурс] / І. В. Книш // European humanities studies Education and Training. – Т. ІІ : Болонський процес і перспективи розвитку вищої освіти в Україні, Європі та світі. – Poland : Slupsk, 2016. – С.4-15.
Abstract: У статті розглядаються сучасні інноваційні методики та техніки які впроваджуються у вітчизняній освіти. Визначаються характерні особливості засобів, форм і методів сучасних інноваційних нововведень, розкривається специфіка використання сучасних інновацій в інтерактивному освітньому середовищі. При цьому зазначається, що на сучасному етапі розвитку освіти в Україні склалися дві освітні парадигми, а саме: off – line освіта як система та on – line освіта як мережа. Доведено, що сама освіта як система стала тим наріжним каменем, який призвів до необхідності появи нової вітчизняної парадигми освіти, яка формується на межі off – line освіти як системи та on – line освіти як мережі. В статье рассматриваются современные инновационные методики и техники которые внедряются в отечественной образования. Определяются характерные особенности средств, форм и методов современных инновационных нововведений, раскрывается специфика использования современных инноваций в интерактивном образовательной среде. При этом отмечается, что на современном этапе развития образования в Украине сложились две образовательные парадигмы, а именно: off - line образование как система и on - line образование как сеть. Доказано, что само образование как система стала тем краеугольным камнем, который привел к необходимости появления новой отечественной парадигмы образования, которая формируется на границе off - line образования как системы и on - line образования как сети.
Description: In the article the modern innovative methods and techniques implemented in national education. Identify the characteristics of tools, forms and methods of modern innovative innovation, reveals the specifics of using modern innovations in interactive educational environment. This indicates that at the current stage of development of education in Ukraine were two educational paradigm, namely: off - line education as a system and on - line education as a network. Proved itself as the education system became the cornerstone that led to the necessity of a new national paradigm of education that is formed on the boundary off - line education as a system and on - line education as a network.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4584
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Книш І. В. Освітні інновації у контексті.pdf274,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.