Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4620
Title: Педагогічні умови формування соціокультурної компетентності майбутніх аграріїв у процесі вивчення гуманітарних дисциплін
Other Titles: Педагогические условия формирования социокультурной компетентности будущих аграриев в процессе изучения гуманитарных дисциплин
Pedagogical conditions for forming future agrarians’ sociocultural competence in the process of humanitarian disciplines study
Authors: Фоменко, Тетяна Миколаївна
Фоменко, Татьяна Николаевна
Fomenko, Tetiana Mykolaivna
Keywords: соціокультурна компетентність
майбутні аграрії
професійна спрямованість
социокультурная компетентность
будущие аграрии
профессиональная направленность
sociocultural competence
future agrarians
professional orientation
Issue Date: 2016
Publisher: СумДПУ ім. А. С. Макаренка
Citation: Фоменко Т. М. Педагогічні умови формування соціокультурної компетентності майбутніх аграріїв у процесі вивчення гуманітарних дисциплін [Електронний ресурс] / Т. М. Фоменко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. - Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. - № 7 (61). - C.174-184.
Abstract: У статті проведено ґрунтовний аналіз педагогічної умови ефективності формування соціокультурної компетентності майбутніх аграріїв. Визначено особливості стимулювання професійної спрямованості майбутніх аграріїв у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. В статье проведен основательный анализ педагогического условия эффективности формирования социокультурной компетентности будущих аграриев. Охарактеризованы особенности стимулирования профессиональной направленности будущих аграриев в процессе изучения гуманитарных дисциплин.
Description: The research deals with the analysis of the ways of stimulation future agrarians’ professional orientation in the process of forming their sociocultural competence. It is underlined that motivation of educational activity is realized by application students’ internal reasons based on their professional interests and needs in sociocultural information. The features of stimulating future agrarians’ professional orientation in the process of humanitarian disciplines study are highlighted.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4620
Appears in Collections:Статті, тези доповідей



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.