Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4969
Title: Modular technology of training in the aspect of humanizing the learning process
Other Titles: Модульна технологія навчання в аспекті гуманізації процесу навчання
Модульная технология обучения в аспекте гуманизации процесса обучения
Authors: Korniyenko, Ludmyla Mykhailivna
Корнієнко, Людмила Михайлівна
Корниенко, Людмила Михайловна
Keywords: teaching technologies
modular teaching technology
idea of humanisation
навчальні технології
модульна технологія навчання
ідея гуманізації
обучающие технологии
модульная технология обучения
идея гуманизации
Issue Date: 2017
Publisher: Научный мир
Citation: Korniyenko L. M. Modular technology of training in the aspect of humanizing the learning process [Electronic resource] / L. M. Korniyenko // Мир науки и инноваций. - Иваново : Научный мир, 2017. - Вып.№46. - Том 3. - С.31-36.
Abstract: The author analyses the main trends of the development of our system of education. Great attention is paid to the transition of education to the technological level according to the tasks of present-day life. The technology of modular teaching is considered to be perspective for humanisation of teaching and educative procedure. Автор аналізує основні тенденції розвитку освіти. Велика увага приділяється переходу освіти на технологічний рівень відповідно до вимог сьогодення. Модульна технологія навчання вважається перспективною щодо гуманізації навчально-виховного процесу.
Description: В статье анализируются основные тенденции развития отечественного образования. Обосновывается необходимость перехода образования на технологический уровень, что соответствует задачам гуманизации учебно-воспитательного процесса. Средством такой гуманизации автор считает технологию модульного обучения.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4969
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korniyenko L. M. Modular.pdf226,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.