Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5436
Title: Практичні аспекти компетентності керівника
Other Titles: Практические аспекты компетентности руководителя
Practical aspects of the leader’s competence
Authors: Баценко, Людмила Миколаївна
Баценко, Людмила Николаевна
Batsenko, Lyudmila
Keywords: компетентність
рівень компетентності
компетенції
компетентность
уровень компетентности
компетенции
competence
competency level
Issue Date: 2015
Publisher: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва
Citation: Баценко Л. М. Практичні аспекти компетентності керівника [Електронний ресурс] / Л. М. Баценко // Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. - Сер. «Економічні науки». - 2015. - № 3. - С. 215-221.
Abstract: У статті розглянуто теоретичні аспекти поняття «компетентність». Викладено опис розробленої методики визначення рівня компетентності , що включає в себе професійні, когнітивні і соціальні та особистісні компетенції. Визначено можливість використання моделі компетенцій як способу визначення ефективності праці керівника. В статье рассмотрены теоретические аспекты понятия «компетентность». Изложено описание разработанной методики определения уровня компетентности, включающей в себя профессиональные, когнитивные, социальные и личностные компетенции. Определена возможность использования модели компетенций как способа определения эффективности труда.
Description: Competitiveness of the personnel is formed as the cumulative index of those qualities and features, through which a particular employee is better than the other on the position in the point of view of the organization, and by which organization gives him the advantage. The objective of its characteristics include competence, work experience, education, health, labour productivity, the contribution of this employee to the performance of the enterprise, etc. Therefore, it should be noted that modern requirements to human activity in any economic sector require a competence in the first place. Talking about potential, about its ability in the future to solve more complex management tasks than those with whom he faced in the first place it is necessary to assess the level of development of its competences. The article proposed to use the following clusters of competencies for the category "Leaders": the professional, cognitive, social and personal, for which you can define the level of competence of the manager. Assessment of competence opens up the following features. First, it allows you to establish personal development plans, which are designed to neutralize the growing gap between professional requirements and the existing level of competence for each employee. Secondly, employees getting information about your own level of competence, are aware of, in which direction it is necessary to improve their vocational qualification characteristics, socio-psychological and moral-ethical qualities. Thirdly, the assessment of competence allows you to identify key employees, which depends on the socio-economic results of the company.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/5436
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА.pdf229,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.