Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6138| Title: | Dedactic aspectsof of the problems students’knowledge control |
| Other Titles: | Дидактичні аспекти проблем контролю знань студентів Дидактические аспекты проблем контроля знаний студентов |
| Authors: | Korniyenko, Ludmyla Mykhailivna Корнієнко, Людмила Михайлівна Корниенко, Людмила Михайловна |
| Keywords: | students’knowledge control learning process assessment контроль знань студентів процес навчання функції і принципи контролю знань студентів контроль знаний студентов процесс обучения функции и принципы контроля знаний студентов |
| Issue Date: | 2018 |
| Publisher: | «Education and Science» |
| Citation: | Коrnienко L. М. Didactic Aspects of the Problems of Students’ Knowledge Control [Electronic resource] / L. М. Коrnienко // Pedagogicke vedy – 2018. – Praha : «Education and Science», 2018. – Vol. 4. – P. 20-26. |
| Abstract: | This article is about the pedagogical aspects of of the problems of students’ knowledge control. The essence of pedagogical aspects has been analyzed as a prerequisite of the effectiveness of the educational process. У даній статті мова йде про педагогічні аспекти контролю знань студентів, розкривається роль і сутність контролю знань, основні принципи, підкреслюється роль систематичності контролю. Систематичний контроль знань і умінь учнів – одна з основних умов підвищення якості навчання. |
| Description: | В статье рассматриваются педагогические аспекты контоля знаний студентов, раскрывается его смысл и роль, подчеркивается значение его систематичности. Систематический контроль – одна из составляющих повышения качества обучения. |
| URI: | http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/6138 |
| Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Дидактичні аспекти контролю знань студенті.pdf | 218,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.