Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6242
Назва: Аудит ефективності та його роль в умовах децентралізації
Інші назви: Аудит эффективности и его роль в условиях децентрализации
Performance audit and its role in conditions of decentralization
Автори: Гордієнко, М. І.
Гордиенко, Н. И.
Gordienko, M. I.
Ключові слова: аудит
контроль
аудит ефективності
аудит
контроль
аудит эффективности
audit
control
performance audit
Дата публікації: 2018
Бібліографічний опис: Гордієнко М. І. Аудит ефективності та його роль в умовах децентралізації [Електронний ресурс] / М. І. Гордієнко // ПВНЗ «Міжнародний університет бізнесу і права» : фаховий науково-виробничий журнал «БІЗНЕС-НАВІГАТОР». - Херсон, 2018. - Вип. 3 (46).
Короткий огляд (реферат): Мета статті полягає у розкритті сутності термінів «аудит», «контроль», «аудит ефективності»; дослідженні діючих законодавчих актів України в частині відповідності вимогам міжнародної практики; встановленні критеріїв аудиту ефективності. Аудит адміністративної діяльності – є одним із варіантів вітчизняного перекладу терміну «Performance audit». Разом з тим, найбільш поширеним перекладом на нашу думку, у тому числі застосованим на законодавчому рівні, вважається термін «Аудит ефективності». Доречно відмітити, що основним терміном для всіх Стандартів INTOSAI є термін «audit» або «auditing» як процес, але в національній практиці України йому відповідають як термін «контроль», так і термін «аудит». Тобто термін «контроль» в міжнародній практиці застосовується як правило, в основному в поняттях «внутрішній контроль», «контроль якості» тощо. Аналіз діючих законодавчих та нормативно-правових актів України з питань державного фінансового контролю, показав не відповідність вимогам міжнародної практики. Аудит ефективності передбачає дотримання принципів: продуктивність, результативність, економність, для досягнення головної мети. Для забезпечення дотримання визначених принципів, аудит ефективності повинен включати аналіз умов, необхідних для їх виконання. Аудиторам необхідно встановити відповідні критерії, пов’язані з принципами економічності, продуктивності та результативності. Критерії є порівняльними зразками оцінки для предмета перевірки. Критерії аудиту ефективності - це обґрунтовані, специфічні для аудиту стандарти діяльності, за якими можна оцінити економічність, продуктивність і результативність операцій. Узагальнення практики різних країн показує, що аудит ефективності зосереджується не на витратах, обліку та фінансовій звітності, а на перевірці виконання програм та діяльності. Проведені дослідження дали можливість сформувати наступні висновки щодо ролі аудиту ефективності та його вдосконалення, з метою вирішення наявних проблем та наближення до міжнародної практики: визнати Рахункову палату України Вищим органом державного зовнішнього фінансового контролю; затвердити єдину концепцію розвитку державного фінансового контролю в Україні; привести у відповідність до кращих міжнародних практик законодавчо-нормативну базу; розробити та нормативно врегулювати базові вимоги до планування, документування, повідомлення результатів аудиту ефективності. Цель статьи заключается в раскрытии сущности терминов «аудит», «контроль», «аудит эффективности»; исследовании действующих законодательных актов Украины в части соответствия требованиям международной практики; установлении критериев аудита эффективности. Аудит административной деятельности - один из вариантов отечественного перевода термина «Performance audit». Вместе с тем, наиболее распространенным переводом на наш взгляд, в том числе примененным на законодательном уровне, считается термин «Аудит эффективности». Уместно отметить, что основным сроком для всех стандартов INTOSAI является термин «audit» или «auditing» как процесс, но в национальной практике Украины ему отвечают как термин «контроль», так и термин «аудит». То есть термин «контроль» в международной практике применяется как правило, в основном в понятиях «внутренний контроль», «контроль качества» и другие. Анализ действующих законодательных и нормативно-правовых актов Украины по вопросам государственного финансового контроля, показал несоответствие требованиям международной практики. Аудит эффективности предполагает соблюдение принципов: производительность, результативность, экономичность, для достижения главной цели. Для обеспечения соблюдения определенных принципов, аудит эффективности должен включать анализ условий, необходимых для их выполнения. Аудиторам необходимо установить соответствующие критерии, связанные с принципами экономичности, производительности и результативности. Критерии являются сравнительными образцами оценки для предмета проверки. Критерии аудита эффективности - это обоснованные, специфические для аудита стандарты деятельности, по которым можно оценить экономичность, производительность и результативность операций. Обобщение практики различных стран показывает, что аудит эффективности сосредотачивается не в затратах, учета и финансовой отчетности, а на проверке выполнения программ и деятельности. Проведенные исследования позволили сформировать следующие выводы относительно роли аудита эффективности и его совершенствования, с целью решения существующих проблем и приближения к международной практики: признать Счетную палату Украины Высшим органом государственного внешнего финансового контроля; утвердить единую концепцию развития государственного финансового контроля в Украине; привести в соответствие с лучшими международными практиками законодательно-нормативную базу; разработать и нормативно урегулировать базовые требования к планированию, документирования, сообщение результатов аудита эффективности.
Опис: The purpose of the paper is to reveal the essence of the terms «audit», «control», «audit of efficiency»; study of current legislative acts of Ukraine in terms of compliance with international practice requirements; setting performance audit criteria. Audit of administrative activities - is one of the options for the domestic translation of the term «Performance audit». At the same time, the most commonly used translation in our opinion, including those applied at the legislative level, is the term «Audit of Effectiveness». It is worth noting that the term «audit» or «auditing» as a process is the main term for all INTOSAI Standards, but in the national practice of Ukraine it corresponds both to the term «control» and the term «audit». That is, the term «control» in international practice is generally used, mainly in terms of «internal control», «quality control», etc. The analysis of current legislative and regulatory acts of Ukraine on public financial control, showed non-compliance with the requirements of international practice. The effectiveness audit involves compliance with the principles: productivity, efficiency, economy, to achieve the main goal. To ensure compliance with certain principles, an effectiveness audit should include an analysis of the conditions required for their implementation. Auditors should establish appropriate criteria related to the principles of cost-effectiveness, efficiency and effectiveness. The criteria are comparative evaluation samples for the subject of verification. The performance audit criteria are reasonable, performance-specific audit standards that can be used to assess the cost-effectiveness, performance, and performance of operations. The generalization of the practice of different countries shows that the audit of efficiency focuses not on costs, accounting and financial reporting, but on the verification of the implementation of programs and activities. The conducted studies made it possible to formulate the following conclusions regarding the role of the audit of efficiency and its improvement, in order to solve existing problems and approach to international practice: to recognize the Accounting Chamber of Ukraine as the supreme body of state external financial control; to approve a single concept of development of state financial control in Ukraine; bring the legislative and regulatory framework in line with best international practices; develop and regulate the basic requirements for planning, documenting,reporting the results of the audit of effectiveness.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6242
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гордієнко М. І. Аудит ефективності.pdf254,73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.