Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6251
Назва: NBIC-конвергенції та E-Learning у контексті «розширення людини» та суб’єктності когнітивних процесів
Інші назви: NBIC- конвергенции и E-Learning в контексте «расширения человека» и субъектности когнитивных процессов
NBIC-convergences and E-Learning in the context of «human enhancement» and agency of cognitive processes
Автори: Книш, Інна Василівна
Верьовкіна, Жанна Леонідівна
Любарець, Владислава Вікторівна
Кныш, Инна Васильевна
Веревкина, Жанна Леонидовна
Любарец, Владислава Викторовна
Knysh, Inna Vasilivna
Verovkina, Zhanna Leonidivna
Vladislava Viktorivna, Liubarets
Ключові слова: постнекласика
мислення у складності
розширення людини
постнекласика
мышление в сложности
расширение человека
post-non-classical period
thinking in complexity
human enhancement
Дата публікації: 2017
Видавництво: Morrisville, Lulu Press
Бібліографічний опис: Книш І. В. NBIC-конвергенції та E-Learning у контексті «розширення людини» та суб’єктності когнітивних процесів [Електронний ресурс] / І. В. Книш, Ж. Л. Верьовкіна, В. В. Любарець // Proceedings of VIII International scientific conference «Achievements of world science». – USA : Morrisville, Lulu Press, 2017. – Р. 36-39. – Режим доступу : https://drive.google.com/drive/folders/0BzHeLhXrgEG2Wl9mdGFpb3FtV1k . - Заголовок з екрану
Короткий огляд (реферат): З’ясовано, що у постнекласичний період розвитку наукового знання спостерігається швидка інтеграція когнітивних напрямків наукових досліджень. При цьому наголошується на появі розбіжностей між швидким розвитком технологій і культурними принципами людини. Здійснено аналіз проблеми суб’єкта-спостерігача з позиції парадигми складності. Доведено, що на першій стадії спостерігач розглядається як система, на другій стадії NBIC-конвергенція викликає до життя новітні «human enhancement», де спостерігач розглядається як мережа. Наголошується, що Суб’єкт-спостерігач теперішнього у цьому сенсі – це синергетичний спостерігач часу, якій розрізнює минуле, теперішнє і майбутнє і у цьому ж контексті він є (для нас) спостерігачем складності, який одночасно є і квантовим спостерігачем. При цьому встановлено необхідність зниження рівня абстракції щодо категорії «суб’єкт» та переоцінки його значущості, ролі і місця у пізнанні, а також у співвідношенні з об’єктом пізнання. Когнітивний суб’єкт, який ми отримуємо при цьому має наближатися до реального пізнання, головним символом якого стає Homo Cognoscens. Доведено, що це можливо досягти завдяки впровадженню e-Learning – одним з напрямів on-line освіти. Установлено, что в постнеклассический период развития научного знания наблюдается быстрая интеграция когнитивных направлений научных исследований. При этом отмечается появление разногласий между быстрым развитием технологий и культурными принципами человека. Осуществлен анализ проблемы субъекта-наблюдателя с позиции парадигмы сложности. Доказано, что на первой стадии наблюдатель рассматривается как система, на второй стадии NBIC-конвергенция вызывает к жизни новые «human enhancement», где наблюдатель рассматривается как сеть. Отмечается, что Субъект-наблюдатель настоящего в этом смысле - это синергетический наблюдатель времени, которой различает прошлое, настоящее и будущее и в этом же контексте он есть (для нас) наблюдателем сложности, который одновременно является и квантовым наблюдателем. При этом установлена необходимость снижения уровня абстракции по категории «субъект» и переоценки его значимости, роли и места в познании, а также в соотношении с объектом познания. Когнитивный субъект, который мы получаем при этом должен приближаться к реальному познанию, главным символом которого становится Homo Cognoscens. Доказано, что этого возможно достичь благодаря внедрению e-Learning - одного из направлений on-line образования.
Опис: The article deals with the post-non-classical period of the development of scientific knowledge where rapid integration of cognitive directions of scientific researches is observed. The authors emphasize the emergence of discrepancies between the rapid development of technology and human’s cultural principles. The problem of the subject-observer has been analyzed from the position of the paradigm of complexity. It has been proved that at the first stage the observer is considered as a system; at the second stage, NBIC-convergence brings to life the latest «human enhancement», where the observer is considered as a network. The authors state that in this sense the observer of the present is a synergetic observer of time, who distinguishes between the past, the present and the future, and in the same context he is (for us) an observer of complexity, who is simultaneously a quantum observer. In this case, there appears the need to reduce the level of abstraction in relation to the category of a «subject» and to reevaluate its significance, role and place in cognition, as well as in relation to the object of knowledge. The cognitive subject that we get in this case must approach real knowledge, the main symbol of which becomes Homo Cognoscens. The authors conclude that this can be achieved by introducing e-Learning – one of the areas of on-line education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6251
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdf325,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.