Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6254
Title: Using blockchain technology for E-learning
Other Titles: Використання технології blockchain для E-learning
Использование технологии blockchain для E-learning
Authors: Tolbatov, A. V.
Ahadzhanova, S. V.
Viunenko, A. B.
Tolbatov, V. A.
Толбатов, А. В.
Агаджанова, С. В.
В’юненко, О. Б.
Толбатов, В. А.
Толбатов, А. В.
Агаджанова, С. В.
Вьюненко, А. Б.
Толбатов, В. А.
Keywords: blockchain
information system
information technology
блокчейн
інформаційна система
інформаційні технології
блокчейн
информационная система
информационные технологии
Issue Date: 2018
Citation: Using blockchain technology for E-learning [Electronic resource] / A. V. Tolbatov, S. V. Agadzhanova, O. B. Viunenko, V. A. Tolbatov // Measuring and computing devices in technological processes : International scientific-technical magazine. – Hmelnuckyi, 2018. – № 1. – P. 110-113.
Abstract: This article introduces the main principles of the Blockchain focusing on its potential for the e-learning. It explains how this technology may both disrupt institutional norms and empower learners. It proposes one of scenarios for the application of the Blockchain in an education context, based on the current state of technology development and deployment. Cтаття містить основні принципи технології Blockchain, зосереджуючи свою увагу на її можливостях для електронного навчання. Проведено аналіз сценаріїв для застосування Blockchain в контексті освіти, виходячи з сучасного стану технологій.
Description: Статья содержит основные принципы технологии Blockchain, сосредоточивая свое внимание на ее возможностях для электронного обучения. Проведен анализ сценариев для применения Blockchain в контексте образования, исходя из современного состояния технологий.
URI: http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6254
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdf311,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.