Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6985
Назва: | Фахове спрямування курсу теорії ймовірностей при підготовці майбутніх вчителів математики |
Інші назви: | Профессиональное направление курса теории вероятностей при подготовке будущих учителей математики Professional direction of the probability theory course while preparation future mathematics teachers |
Автори: | Розуменко, Анжела Оурелянівна Розуменко, Анатолій Михайлович Розуменко, Анжела Оуреляновна Розуменко, Анатолий Михайлович Rozumenko, Angela Rozumenko, Anatolii |
Ключові слова: | фахове спрямування теорія ймовірностей майбутні вчителі математики профессиональное направление теория вероятностей будущие учителя математики professional orientation probability theory future mathematics teachers |
Дата публікації: | 2018 |
Бібліографічний опис: | Розуменко А. О. Фахове спрямування курсу теорії ймовірностей при підготовці майбутніх вчителів математики [Електронний ресурс] / А. О. Розуменко, А. М. Розуменко // В зб.: Фізико-математична освіта : науковий журнал. – 2018. – Вип.1(15). – Ч. 2. – С. 67-71 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто проблему підвищення якості підготовки майбутнього вчителя математики. Виділено три основні складові професійної підготовки майбутніх учителів математики: змістову (оволодіння спеціальними математичними знаннями, формування математичної компетенції); технологічну (оволодіння знаннями з методики навчання математики, формування вмінь застосовувати ці знання на практиці); особистісну (наявність особистісних якостей, які є необхідними для майбутнього вчителя). Проаналізовано результати досліджень щодо особливостей навчання фундаментальних математичних дисциплін студентів педагогічних спеціальностей. Зроблено висновок про те, що навчання математичних дисциплін студентів педагогічних спеціальностей суттєво відрізняється від навчання математичних дисциплін студентів класичних та технічних університетів. Специфіка полягає в тому, що майбутній учитель математики повинен отримати фундаментальну математичну підготовку, яка забезпечить йому формування знань, що виходять за межі курсу шкільної математики, та разом з тим ця підготовка має бути тісно пов’язана з професійною діяльністю майбутнього вчителя математики. У статті зазначено, що вивчення теорії ймовірностей є важливим як для майбутніх учителів математики, так і для учнів середніх загальноосвітніх шкіл. Деякі теми цього курсу, що вивчають студенти вищих навчальних закладів, входять до змісту програми шкільного курсу математики. Запропоновано методичні рекомендації щодо вивчення курсу теорії ймовірностей, спрямованого на фахову підготовку майбутніх учителів математики. Зроблено висновок про те, що фахове спрямування курсу теорії ймовірностей може бути реалізовано при вивченні основних понять стохастики, що входять до змісту шкільного курсу математики; використанні базових знань з елементарної математики, яка є одним з основних фахових курсів у підготовці студентів математичних спеціальностей педагогічних університетів; виконанні спеціальних індивідуальних завдань, що тісно пов’язані з курсом «Методика навчання математики». Наведено приклади таких завдань з теми «Геометрична ймовірність». В статье рассмотрена проблема повышения качества подготовки будущего учителя математики. Выделены три основных составляющих профессиональной подготовки будущих учителей математики: содержательную (овладение специальными математическими знаниями, формирование математической компетенции) технологическую (овладение знаниями по методике обучения математике, формирование умений применять эти знания на практике); личностную (наличие личностных качеств, необходимых для будущего учителя). Проанализированы результаты исследований особенностей обучения фундаментальных математических дисциплин студентов педагогических специальностей. Сделан вывод о том, что обучение математическим дисциплинам студентов педагогических специальностей существенно отличается от обучения математическим дисциплинам студентов классических и технических университетов. Специфика заключается в том, что будущий учитель математики должен получить фундаментальную математическую подготовку, которая обеспечит ему формирование знаний, выходящих за пределы курса школьной математики, и вместе с тем эта подготовка должна быть тесно связана с профессиональной деятельностью будущего учителя математики. В статье указано, что изучение теории вероятностей является важным как для будущих учителей математики, так и для учеников средних общеобразовательных школ. Некоторые темы этого курса, изучают студенты высших учебных заведений, входящих в содержания программы школьного курса математики. Предложены методические рекомендации по изучению курса теории вероятностей, направленного на профессиональную подготовку будущих учителей математики. Сделан вывод о том, что профессиональное направление курса теории вероятностей может быть реализовано при изучении основных понятий стохастики, которые входят в содержание школьного курса математики; использовании базовых знаний по элементарной математике, которая является одним из основных профессиональных курсов в подготовке студентов математических специальностей педагогических университетов выполнении специальных индивидуальных задач, которые тесно связаны с курсом «Методика обучения математике». Приведены примеры таких задач по теме «Геометрическая вероятность». |
Опис: | The article describes the problem of improving the training quality of future mathematics teachers. Three main components of professional trainings of future teachers of mathematics are identified: substantive (getting special mathematical knowledge, forming mathematical competence); technological (getting knowledge of teaching methods in mathematics, developing the ability to use this knowledge in practice); personal (personal qualities necessary for the future teacher). Researches results about different features of teaching students of pedagogical specialties the fundamental mathematical disciplines are analyzed. It was concluded that teaching students of pedagogical specialties mathematical subjects differs significantly from teaching students of classical and technical universities mathematical subjects. The main difference is in the fact that the future teacher of mathematics should receive fundamental mathematical training, which will help him getting knowledge that goes beyond the limits of the school mathematics course, and, at the same time, this training should be closely connected with the professional activity of the future teacher of mathematics. The article tells that the study of the theory of probability is important not only for future teachers of mathematics, but for the students of secondary schools as well. Some topics of this course, which are studied by students of higher educational institutions, are included in the content of the school mathematical program. Methodical recommendations for studying probability theory course for the professional training of future teachers of mathematics are proposed. It was concluded that the professional orientation of the probability theory course can be distinguished when studying the basic concepts of stochastics, which are included in the content of the school mathematics course; while the use of basic knowledge of elementary mathematics, which is one of the main professional courses in preparation students of mathematical specialties of pedagogical universities; when doing special individual tasks, which are closely related to the course "Methods of teaching mathematics." Examples of such tasks on the topic "Geometric probability" are given. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6985 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Розуменко А. О. Фахове спрямування.pdf | 1,02 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.