Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6986
Назва: Прикладні задачі, як засіб розвитку ймовірнісного мислення учнів
Інші назви: Прикладные задачи, как средство развития вероятностного мышления учащихся
Practical tasks as a way of development of students’ probabilistic thinking
Автори: Розуменко, Анжела Оурелянівна
Розуменко, Анатолій Михайлович
Розуменко, Анжела Оуреляновна
Розуменко, Анатолий Михайлович
Rozumenko, Angela
Rozumenko, Anatolii
Ключові слова: мислення
ймовірність
прикладна задача
мышление
вероятность
прикладная задача
thinking
probability
applied task
Дата публікації: 2018
Бібліографічний опис: Розуменко А. О. Прикладні задачі, як засіб розвитку ймовірнісного мислення учнів [Електронний ресурс] / А. О. Розуменко, А. М. Розуменко // В зб.: Фізико-математична освіта : науковий журнал. – 2018. – Вип. 2(16). – С.107-111
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто проблему формування в учнів старшої школи ймовірнісного мислення. Необхідність цілеспрямованої роботи вчителя математики щодо вирішення даної проблеми зумовлена тим, що сучасне життя вимагає від людини вміння орієнтуватися в невизначених ситуаціях, зважувати ризики та обирати найбільш ефективний із різних варіантів. У світі "його величність випадок" відіграє значну роль. Імовірнісні закони є універсальними, і саме вони лежать в основі розуміння наукової картини світу. Збільшуються сфери застосування ймовірнісно-статистичних методів і моделей у різних областях науки та техніки. Все більшого значення набувають стохастичні поняття і факти в системі знань сучасного фахівця, більш вагомою стає їх прикладна та практична значущість. За умов сучасної дійсності стають актуальними такі якості мислення, як гнучкість, критичність, глибина, адаптивність, динамізм, здатність діяти за умов конкуренції та ситуацій невизначеності. Отже, сучасній людині є необхідним стиль мислення, який деякі дослідники називають "ймовірнісно-статистичним". Головна роль у формуванні, вдосконаленні та розвитку ймовірнісного стилю мислення в шкільному курсі математики відводиться елементам комбінаторики, теорії ймовірностей і математичної статистики. Вивчення елементів теорії ймовірностей і математичної статистики відносять до числа основних засобів реалізації прикладної спрямованості навчання математики. Прикладна спрямованість навчання стохастики полягає в організації навчальної діяльності учнів щодо застосування стохастичних ідей і методів до опису процесів реальної дійсності. Прикладні задачі виступають як основна компонента реалізації прикладної спрямованості навчання стохастики в школі та сприяють розвитку ймовірнісного мислення учнів старшої школи. У статті запропоновано три варіанта однієї з класичних прикладних ймовірнісних задач, яка відома як "Задача про парні дні народження". Всі три варіанта задачі надано з розв'язанням, зроблено порівняльний аналіз умов і відповідних розв'язків. В статье рассмотрена проблема формирования у учащихся старшей школы вероятностного мышления. Необходимость целенаправленной работы учителя математики по решению данной проблемы обусловлена тем, что современная жизнь требует от человека умения ориентироваться в неопределенных ситуациях, взвешивать риски и выбирать наиболее эффективный из разных вариантов. В мире "его величество случай" играет значительную роль. Вероятностные законы универсальны, и именно они лежат в основе понимания научной картины мира. Увеличиваются сферы применения вероятностно-статистических методов и моделей в различных областях науки и техники. Все большее значение приобретают стохастические понятия и факты в системе знаний современного специалиста, более весомой становится их прикладная и практическая значимость. В условиях современной действительности становятся актуальными такие качества мышления, как гибкость, критичность, глубина, адаптивность, динамизм, способность действовать в условиях конкуренции и ситуаций неопределенности. Итак, современному человеку необходимо стиль мышления, который некоторые исследователи называют "вероятностно-статистическим". Главная роль в формировании, совершенствовании и развитии вероятностного стиля мышления в школьном курсе математики отводится элементам комбинаторики, теории вероятностей и математической статистики. Изучение элементов теории вероятностей и математической статистики относят к числу основных средств реализации прикладной направленности обучения математике. Прикладная направленность обучения стохастики состоит в организации учебной деятельности учащихся по применению стохастических идей и методов к описанию процессов реальной действительности. Прикладные задачи выступают как основная компонента реализации прикладной направленности обучения стохастики в школе и способствуют развитию вероятностного мышления учащихся старших классов. В статье предложено три варианта одной из классических прикладных вероятностных задач, которая известна как "Задача о четные дни рождения". Все три варианта задачи предоставлено с решением, сделан сравнительный анализ условий и соответствующих решений.
Опис: The article deals with the problem of formation of probabilistic thinking among high school students. The need for the purposeful work of the mathematics teacher to solve this problem is due to the fact that modern life requires from the person the ability to navigate in uncertain situations, weigh the risks and choose the most effective from different variants. In the world, "His Majesty Case" plays a significant role. Probabilistic laws are universal, and they are the basis of understanding of the scientific picture of the world. The scope of application of probabilistic-statistical methods and models in various fields of science and technology is increasing. Of increasing importance are stochastic concepts and facts in the system of knowledge of modern specialist, their application and practical significance become more significant. In the present-day reality, such qualities of thinking as flexibility, criticality, depth, adaptability, dynamism, ability to act in conditions of competition and situations of uncertainty become relevant. Consequently, modern man is a necessary style of thinking, which some researchers call "probabilistic-statistical". The main role in shaping, improving and developing the probabilistic thinking style in the school's mathematics course is given to the elements of combinatorics, probability theory and mathematical statistics. The study of elements of the theory of probabilities and mathematical statistics are among the main means of implementing the application of the direction of mathematics. The applied orientation of teaching stochastics consists in organizing the student's learning activities regarding the use of stochastic ideas and methods to describe the processes of real reality. Applied tasks serve as the main component of the implementation of the applied orientation of stochastic teaching at school and contribute to the probabilistic thinking of senior school students. The paper proposes three variants of one of the classic applied probabilistic tasks, which is known as "The Problem of Puppies of Birth". All three variants of the task are provided with a solution, a comparative analysis of the conditions and corresponding solutions is made.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6986
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Розуменко А. О. Прикладні задачі.pdf1,02 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.