Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7452
Назва: Розрахунок аеродинамічних характеристик надзвукових оперених осесиметричних тіл обертання
Інші назви: Расчет аеродинамических характеристик сверхзвуковых оперенных осесимметричных тел вращения
Calculation of the aerodynamic characteristics of supersonic axisymmetric feathered bodies of rotation
Автори: Шийко, Олександр Миколайович
Павлюченко, Анатолій Михайлович
Скорик, Андрій Вікторович
Обухов, Олексій Анатолійович
Коплик, Ігор Володимирович
Шийко, Александр Николаевич
Павлюченко, Анатолий Михайлович
Скорик, Андрей Викторович
Обухов, Алексей Анатолиевич
Коплик, Ігорь Владимирович
Shyiko, Oleksandr Mikolayevich
Pavlyuchenko, Anatoly Mikhaylovich
Skorik, Andrey Viktorovich
Obukhov, Olexii Anatolyovic
Koplyk, Igor Volodymyrovich
Ключові слова: осесиметричне оперене тіло обертання
опір тертя
опір тиску
осесимметричное оперенное тело вращения
сопротивление трения
сопротивление давления
axisymmetric feathered body of rotation
friction resistance
pressure resistance
Дата публікації: 2019
Видавництво: Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «ХАІ»
Бібліографічний опис: Розрахунок аеродинамічних характеристик надзвукових оперених осесиметричних тіл обертання [Електронний ресурс] / О. М. Шийко, А. М. Павлюченко, А. В. Скорик [та ін.] // Авиационно-космическая техника и технология. – Харків : Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «ХАІ», 2019. – № 2 (154). – С. 4-17.
Короткий огляд (реферат): Предметом дослідження в статті є аеродинамічні сили, що виникають при польоті надзвукових оперених тіл обертання типу некерованих реактивних снарядів. Метою роботи є розробка методики розрахунку коефіцієнтів рівнодіючих аеродинамічних сил і моментів надзвукових оперених тіл обертання типу некерованих реактивних снарядів при обтіканні під кутом атаки з до-, транс- і надзвуковими швидкостями за кресленнями їх зовнішніх контурів. Завдання: використовуючи сучасні програмні комплекси та дані льотних експериментів, розробити методику розрахунку розподілу нормальніх і дотичних напружень по поверхні надзвукового опереного тіла обертання, їх рівнодіючих та аеродинамічних коефіцієнтів при до-, транс- і надзвукових швидкостях обтікання тіла під кутом атаки. Використаними методами є: числове рішення рівнянь Нав’є–Стокса, використання двохпараметричних диференційних моделей пристінної турбулентної в’язкості, перевірка методики порівнянням результатів розрахунків з даними льотних експериментів і відомими даними по аеродинамічному опору об’єкта дослідження. Отримані такі результати. На основі числового рішення рівнянь Нав’є–Стокса в рамках програмного комплексу ANSYS CFX з застосуванням γ-ReΘt SST-моделі пристінної турбулентності Ментера розроблена методика розрахунку аеродинамічних характеристик надзвукових оперених осесиметричних тіл обертання типу некерованих реактивних снарядів за кресленнями їх зовнішніх контурів при наявності кута атаки зустрічного потоку. За допомогою розробленої методики можливо обчислити аеродинамічні коефіцієнти опору тертя, опору тиску і донного опору при до-, транс- та надзвукових швидкостях. Характеристики включають коефіцієнти поздовжньої аеродинамічної сили, поперечної аеродинамічної сили, аеродинамічного стабілізуючого моменту і координату центру тиску опереного тіла обертання. Для розрахунків були використані зовнішні контури некерованого реактивного снаряда М-21ОФ. Розрахунки були проведені для чисел Маха зустрічного потоку в межах . Аеродинмічні коефіцієнти розраховувались як функції числа Маха М∞. З метою визначення числа Рейнольдса початку ламінарно-турбулентного переходу в приграничному шарі для даного типу літальних апаратів проведені розрахунки характеристик опору тертя і порівняння їх результатів з льотними даними для двох зразків дослідницьких аерофізичних комплексів. Висновки. Наукова новизна отриманих результатів полягає в наступному: створена та пройшла апробування з залученням результатів льотних даних по числах Рейнольдса початку ламінарно-турбулентного переходу в приграничних шарах методика розрахунку аеродинамічних коефіцієнтів опору надзвукових оперених осесиметричних тіл обертання типу некерованих реактивних снарядів за кресленнями їх зовнішніх контурів при обтіканні під кутом атаки на основі числового рішення осереднених за Рейнольдсом рівнянь Нав’є-Стокса в рамках програмного продукту ANSYS CFX з застосуванням γ-ReΘt SST-моделі турбулентності Ментера. Проведена верифікація результатів розрахунків на підставі їх порівняння з відомими значеннями аеродинамічних характеристик об’єкта дослідження при осесиметричному обтіканні. Предметом исследования в статье являются аэродинамические силы, возникающие при полете сверхзвуковых оперенных тел вращения типа неуправляемых реактивных снарядов. Целью работы является разработка методики расчета аэродинамических коэффициентов равнодействующих сил и моментов сверхзвуковых оперенных тел вращения типа неуправляемых реактивных снарядов при обтекании под углом атаки с до-, транс- и сверхзвуковыми скоростями по чертежам их внешних контуров. Задача: используя современные программные комплексы и данные летных экспериментов, разработать методику расчета распределения нормальных и касательных напряжений по поверхности сверхзвукового оперенного тела вращения, их равнодействующих и аэродинамических коэффициентов при до-, транс- и сверхзвуковых скоростях обтекания под углом атаки. Использованными методами являются: числовое решение уравнений Навье-Стокса, использование двухпараметрических дифференциальных моделей пристенной турбулентной вязкости, проверка методики сравнением результатов расчетов с данными летных экспериментов и известными данными по аэродинамическому сопротивлению об’єкта исследований. Получены следующие результаты. На основе численного решения уравнений Навье-Стокса в рамках программного комплекса ANSYS CFX с применением γ-ReΘt SST-модели пристенной турбулентности Ментера разработана методика расчета аэродинамических характеристик сверхзвуковых оперенных осесимметричных тел вращения типа неуправляемых реактивных снарядов по чертежам их внешних контуров при наличии угла атаки встречного потока. С помощью разработанной методики возможно вычислить аэродинамические коэффициенты сопротивления трения, сопротивления давления и донного сопротивления при до-, транс- и сверхзвуковых скоростях. Характеристики включают коэффициенты продольной аэродинамической силы, поперечной аэродинамической силы, аэродинамического стабилизирующего момента и координату центра давления оперенного тела вращения. Для расчетов были использованы внешние контуры неуправляемого реактивного снаряда М-21ОФ. Расчеты были проведены для чисел Маха встречного потока в пределах . Аеродинмические коэффициенты рассчитывались как функции числа Маха М∞. С целью определения числа Рейнольдса начала ламинарно-турбулентного перехода в пограничном слое для данного типа летательных аппаратов проведены расчеты характеристик сопротивления трения и их сравнение с летными данными для двух образцов исследовательских аэрофизических комплексов. Выводы. Научная новизна полученных результатов заключается в следующем: создана и прошла апробирование с привлечением результатов летных экспериментов по числам Рейнольдса начала ламинарно-турбулентного перехода в пограничных слоях методика расчета аэродинамических коэффициентов сопротивления сверхзвуковых оперенных осесимметричных тел вращения типа неуправляемых реактивных снарядов по чертежам их внешних контуров при обтекании под углом атаки на основе численного решения усредненных по Рейнольдсу уравнений Навье-Стокса в рамках программного продукта ANSYS CFX с применением γ-ReΘt SST–модели турбулентности Ментера. Проведена верификация результатов расчетов на основании их сравнения с известными значениями аэродинамических характеристик объекта исследования при осесимметричном обтекании.
Опис: The subject of research in the article are the aerodynamic forces arising from the flight of supersonic feathered rotation bodies such as unguided rockets. The aim of the work is to develop a method for calculating the aerodynamic coefficients of the resultant forces and moments of supersonic feathered bodies of revolution such as unguided missiles when flown around at an angle of attack with pre-, trans- and supersonic speeds according to drawings of their external contours. Tasks: using modern software systems and flight experiments, develop a method for calculating the distribution of normal and tangential stresses over the surface of a supersonic feathered body of rotation, their equivalent and aerodynamic coefficients at up-, trans- and supersonic flow velocities at an angle of attack. The methods used are: numerical solution of the Navier-Stokes equations, the use of two-parameter differential models of near-wall turbulent viscosity, verification of the methodology by comparing the results of calculations with the data of flight experiments and known data on the aerodynamic resistance of the object of research. The following results were obtained. Based on the numerical solution of the Navier-Stokes equations in the ANSYS CFX software package using the γ-ReΘt SST–model of Menter’s near-wall turbulence, a method is developed for calculating the aerodynamic characteristics of supersonic axially symmetric rotation bodies of uncontrollable missiles according to drawings of the external contours in the presence of a counter-flow angle. Using the developed technique it is possible to calculate the aerodynamic coefficients of friction resistance, pressure resistance and bottom resistance at sub-, trans- and supersonic speeds. Characteristics include the coefficients of the longitudinal aerodynamic force, transverse aerodynamic force, aerodynamic stabilizing moment and the coordinate of the center of pressure of the feathered body of rotation. For the calculations, the external contours of the unguided missile M–21OФ were used. Calculations were performed for the counter-flow Mach numbers within . The aerodynamic coefficients were calculated as functions of the Mach number M∞. In order to determine the Reynolds number of the beginning of the laminar-turbulent transition in the boundary layer for this type of aircraft the characteristics of the friction resistance were calculated and compared with the flight data for two samples of research aerophysical complexes. Conclusions. The scientific novelty of the results is as follows: a pilot test was created and involved the results of flight experiments on Reynolds numbers of the start of a laminar-turbulent transition in the boundary layers of a method for calculating the aerodynamic drag coefficients of supersonic axially rotated bodies of rotation like uncontrollable missiles according to the drawings of their external contours during turning angle of attack based on the numerical solution of the Reynolds-averaged Navier-Stokes equations in the framework of the prog ammnogo product ANSYS CFX using γ-ReΘt SST–Menter turbulence model. Verification of the calculation results was carried out on the basis of their comparison with the known values of the aerodynamic characteristics of the object of research with axisymmetric flow.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7452
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
РОЗРАХУНОК ОПОРУ ТІЛ ОБЕРТАННЯ ШИЙКО О. М..pdf1,08 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.