Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7470
Title: | Методика корекції маси тіла учнів у процесі формального та неформального навчання фізичної культури |
Other Titles: | Методика коррекции массы тела учащихся в процессе формального и неформального обучения физической культуре Methodology of students’ body weight correction in the process of formal and informal training of physical culture |
Authors: | Козерук, Кирило Козерук, Юлія Яременко, Володимир Харченко, Сергій Козерук, Кирило Козерук, Юлия Яременко, Владимир Харченко, Сергей Kozeruk, Kyrylo Kozeruk, Yuliia Yaremenko, Volodymyir Kharchenko, Sergey |
Keywords: | учні надмірна маса тіла ожиріння ученики избыточная масса тела ожирение students excess body weight obesity |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Методика корекції маси тіла учнів у процесі формального та неформального навчання фізичної культури [Електронний ресурс] / К. Козерук, Ю. Козерук, В. Яременко, С. Харченко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал. – Суми, 2018. – № 9 (83). - С. 80-91. |
Abstract: | Актуалізуються питання надмірної маси тіла учнів у закладах середньої освіти. Окреслено особливості методики корекції маси тіла учнів засобом комплексного впливу в процесі формального та неформального навчання фізичної культури. Розподілено учнів, які потребуять корекції маси тіла, відповідно до інструктивних положень. Виокремлено етапи оздоровчих методик для учнів з надмірною масою тіла в процесі формального та неформального навчання фізичної культури. Перспективи подальших досліджень полягають у впровадженні досліджених методик у практику роботи вчителів фізичної культури та проведення тестувань щодо результатів їх ефективності. Актуализируется вопрос избыточной массы тела учащихся в учреждениях среднего образования. Определены особенности методики коррекции массы тела учеников посредством комплексного воздействия в процессе формального и неформального обучения физической культуре. Распределены учащиеся, нуждающиеся в коррекции массы тела в соответствии с инструктивными положениями. Выделены этапы оздоровительных методик для учащихся с избыточной массой тела в процессе формального и неформального обучения физической культуре. Перспективы дальнейших исследований заключается во внедрении исследованных методик в практику работы учителей физической культуры и проведения тестирований по результатам их эффективности. |
Description: | Methodology of students’ body weight correction in the process of formal and informal training of physical culture. The issue of overweight of students in secondary education institutions is relevant. Since in Ukraine, annually, 18–20 thousand new cases of obesity among children and adolescents are recorded that lead to significant violations of physical and mental health and lower quality of life. An analysis of the current state of study in secondary education institutions revealed a number of contradictions: in the absence of proper motor training, students with excess body weight cannot perform a physical education program, and parents are forced to seek help not only to doctors, but also to teachers, and in particular, teachers of physical education; the way of school life and physical education in schools, implemented through a standard program, does not contribute to the effective resolution of the problem of weight control and body weight correction in students; all authors dealing with this problem are united by the idea of an integrated approach to addressing the problem of overweight, but the existing correction programs are mainly aimed at the adult population and do not have sufficient justification as to the intensity, duration and frequency of physical activity for students in secondary education. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7470 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Козерук.pdf | 5,5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.