Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7500
Title: | Perspectives of Development of the Philological Education in Ukraine |
Other Titles: | Перспективи розвитку філологічної освіти в Україні Перспективы развития филологического образования в Украине |
Authors: | Kharchenko, Inna Ivanovna Харченко, Інна Іванівна Харченко, Инна Ивановна |
Keywords: | philological education internationalization globalization філологічна освіта глобалізація інтернаціоналізація филологическое образование глобализация интернационализация |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Kharchenko I. Perspectives of Development of the Philological Education in Ukraine [Electronic resource] / I. Kharchenko // Іnternational scientific conference cientific development of new Еastern Еurope, (Riga, April 6th, 2019). – Riga, 2019. – С. 76-77. |
Abstract: | The theses indicate that philological education not only qualifies, but also forms a cultural type of personality. It is noted that the priority tendencies of philological education are its globalization and internationalization. The attention is paid to the stage of formation of national schools of terminology. У тезах зазначено, що філологічна освіта не тільки дає кваліфікацію, а й формує культурний тип особистості. Відмічено, що пріоритетними тенденціями філологічної освіти, є її глобалізація та інтернаціоналізація. Звернуто увагу на сучасний етап становлення національної школи термінознавства. |
Description: | В тезисах описано, что филологическое образование не только дает квалификацию, но и формирует культурный тип личности. Отмечено, что приоритетными тенденциями филологического образования, является ее глобализация и интернационализация. Обращено внимание на этап становления национальной школы терминологии. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7500 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PERSPECTIVES OF DEVELOPMENT.pdf | 81,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.