Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7599
Title: Оцінка маркетингової інформації та її трансформація в маркетингову програму підприємства
Other Titles: Оценка маркетинговой информации и ее трансформация в маркетинговую программу предприятия
Assessment of marketing information and its transformation in the enterprise marketing program
Authors: Муштай, Валентина Анатоліївна
Муштай, Валентина Анатолиевна
Mushtai, Valentyna
Keywords: маркетингові дослідження
інформація
маркетингова програма
маркетинговые исследования
информация
маркетинговая программа
marketing research
information
marketing program
Issue Date: 2020
Citation: Муштай В. А. Оцінка маркетингової інформації та її трансформація у маркетингову програму підприємства [Електронний ресурс] / В. А. Муштай // Інфраструктура ринку. - 2020. - №40. - С. 264-270. - Режим доступу : https://is.gd/JlEFqR - Заголовок з екрану
Abstract: У статті запропоновано алгоритм розробки маркетингової програми підприємства. Узагальнено інформацію про внутрішнє та зовнішнє середовище компанії. Подано методику SWOT – аналізу, за результатами якого визначено стратегічні та тактичні напрямки за кожним з елементів маркетингової програми. В розрізі загальної консервативної стратегії, запропоновано обрати як пріоритетний напрямок у маркетинговій діяльності компанії стратегію диференціації за складовими маркетингового комплексу(товарна диференціація, цінова диференціація, збутова диференціація, комунікаційна диференціація), чим передбачається створення й підтримання компанією таких переваг, які б вигідно й надалі відрізняли її серед конкурентів. Пріоритетні напрямки маркетингової діяльності за елементами комплексу маркетингу змістовно подано в проекті розробленої маркетингової програми. Надано оцінку ефективності маркетингової діяльності компанії за реалізації розробленої маркетингової програми. В статье предложен алгоритм разработки маркетинговой программы предприятия. Обобщена информация о внутренней и внешней среде компании. Представлена методика SWOT - анализа, по результатам которого определены стратегические и тактические направления по каждому из элементов маркетинговой программы. В разрезе общей консервативной стратегии, предложено выбрать как приоритетное направление в маркетинговой деятельности компании стратегию дифференциации по составляющим маркетингового комплекса (товарная дифференциация, ценовая дифференциация, сбытовая дифференциация, коммуникационная дифференциация), чем предполагается создание и поддержание компанией таких преимуществ, которые бы выгодно и в дальнейшем отличали ее среди конкурентов. Приоритетные направления маркетинговой деятельности по элементам маркетингового комплекса содержательно представлены в проекте разработанной маркетинговой программы. Дана оценка эффективности маркетинговой деятельности компании при реализации разработанной маркетинговой программы.
Description: In the current market situation with intense fierce competition, it is essential for business entities to effectively realize the goals, objectives, principles of enterprise development, and to form an effective marketing program. To a large extent, the effectiveness of the marketing program at enterprises depends on the effective use of information and analytical resources of the enterprise. Unfortunately, the current level of information model for providing a planning system for most domestic enterprises is more accounting than management. An important problem is that the analytical model of the enterprise is not characterized as systematic. That is why solving the question of implementing a marketing program designed with the data of an effective system of information and analytical support to the process of drafting a marketing program at the enterprise will enable the company to respond quickly and effectively to changes in the external environment, in particular the economic situation in the country, which is very actual. In the article the algorithm of development of the enterprise marketing program is offered. Generalized information about the internal and external environment of the company. It is substantiated that the collection and analysis of marketing information on the internal and external environment of the company as a result of systematic marketing research, which is strategically necessary in the conditions of competition, will contribute to the development of an effective marketing program of the company as a tool to achieve the set goals. The methodology of SWOT analysis is presented, which results in strategic and tactical directions for each element of the marketing program. In the context of the overall conservative strategy, it is proposed to choose as a priority in the marketing activities of the company a differentiation strategy for the components of the marketing complex (commodity differentiation, price differentiation, marketing differentiation, communication differentiation), which provides for the creation and maintenance of such advantages and benefits its among competitors. Priority directions of marketing activity by elements of the marketing complex are substantially presented in the draft of the developed marketing program. The effectiveness of the marketing activity of the company in the implementation of the developed marketing program is given.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7599
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Муштай В.А.Оцінка маркетингової інформації.pdf442,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.