Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7600
Title: Planning marketing activities of the enterprise
Other Titles: Планування маркетингової діяльності підприємства
Планирование маркетинговой деятельности предприятия
Authors: Mushtai, Valentyna
Муштай, Валентина Анатоліївна
Муштай, Валентина Анатолиевна
Keywords: strategic planning
optimistic scenario
pessimistic scenario
стратегічне планування
оптимістичний сценарій
песимістичний сценарій
стратегическое планирование
оптимистический сценарий
пессимистический сценарий
Issue Date: 2019
Publisher: Yolnat PE
Citation: Mushtai V. А. Planning marketing activities of the enterprise [Electronic resource] / V. А. Mushtai // International periodic scientific journal “Modern Scientific Researches”, (Minsk, 2019). - Minsk : Yolnat PE, 2019. - Part1. - Issue № 7. - P. 89-94. - Режим доступу : https : // www.modscires.pro/index.php/msr/issue/view/msr07-01/msr07-01 - Заголовок з екрану
Abstract: The paper states that problems of planning of marketing activity in the conditions of an unstable economy are very relevant, since most state and private enterprises do not have the optimal system for organizing marketing planning. The role of planning as a special form of activity is defined, the content of which is the development, coordination and control over the implementation of the organization's plan for the production and sales of products, and the feasibility of introducing a strategic planning system based on modern marketing principles into the activities of enterprises by the method of scripting is substantiated. It is proved that effective formation and development of marketing activity on the basis of strategic planning using the method of script development will allow enterprises to react in a timely manner to changes in the external competitive environment and contribute to the achievement of the set goals. В роботі зазначено, що проблеми планування маркетингової діяльності в умовах нестабільної економіки є вельми актуальними, оскільки більшість державних і приватних підприємств не мають оптимальної системи організації планування маркетингу. Визначено роль планування як особливої форми діяльності, змістом якої є розробка, узгодження і контроль за ходом виконання плану організації щодо виробництва та реалізації продукції та обґрунтовано доцільність впровадження системи стратегічного планування на підставі сучасних принципів маркетингу у діяльність підприємств за методом розробки сценаріїв. Доведено, що ефективне формування та розвиток маркетингової діяльності на основі стратегічного планування з використанням методу розробки сценаріїв дозволить підприємствам своєчасно реагувати на зміни зовнішнього конкурентного середовища та сприятиме досягненню поставлених цілей.
Description: В работе отмечено, что проблемы планирования маркетинговой деятельности в условиях нестабильной экономики являются весьма актуальными, поскольку большинство государственных и частных предприятий не имеют оптимальной системы организации планирования маркетинга. Определена роль планирования как особой формы деятельности, содержанием которой является разработка, согласование и контроль за ходом выполнения плана организации по производству и реализации продукции и обоснована целесообразность внедрения системы стратегического планирования на основании современных принципов маркетинга в деятельность предприятий по методу разработки сценариев. Доказано, что эффективное формирование и развитие маркетинговой деятельности на основе стратегического планирования с использованием метода разработки сценариев позволит предприятиям своевременно реагировать на изменения внешней конкурентной среды и будет способствовать достижению поставленных целей.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7600
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mushtai V. А. Planning marketing activities.pdf440,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.