Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7946
Title: | Measurement and Assessment of Virtual Internationalization Outcomes in Higher Agrarian Education |
Other Titles: | Вимірювання та оцінка результатів віртуальної інтернаціоналізації у вищій аграрній освіті Измерение и оценка результатов виртуальной интернационализации в высшем аграрном образовании |
Authors: | Kobzhev, Oleksandr Mikolajovich Bilotserkovets, Marina Anatolievna Fomenko, Tetiana Mykolaivna Gubina, Oksana Yuriyivna Berestok, Olha Volodymyrivna Shcherbyna, Yuliia Mykhailivna Кобжев, Олександр Миколайович Білоцерковець, Марина Анатоліївна Фоменко, Тетяна Миколаївна Губіна, Оксана Юріївна Бересток, Ольга Володимирівна Щербина, Юлія Михайлівна Кобжев, Александр Николаевич Белоцерковец, Марина Анатольевна Фоменко, Татьяна Николаевна Губина, Оксана Юрьевна Бересток, Ольга Владимировна Щербина, Юлия Михайловна |
Keywords: | digital tools higher education information and communication technologies цифрові інструменти вища освіта інформаційно-комунікаційні технології цифровые инструменты высшее образование информационные и коммуникационные технологии |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Measurement and Assessment of Virtual Internationalization Outcomes in Higher Agrarian Education [Electronic resource] / О. Kobzhev, М. Bilotserkovets, Т. Fomenko [and athers] // Postmodern Openings. – 2020. – Vol. 11, Issue 1, Supl. 1. – Р. 78-92. – Режим доступу : https://doi.org/10.18662/po/11.1sup1/124. – Заголовок з екрану. |
Abstract: | The paper deals with the application of information and communication technologies amid internationalization process in higher agrarian education. The purpose of this research is to evaluate virtual internationalization initiatives in Sumy National Agrarian University (SNAU), Ukraine. Analysis and systematization of the latest scientific works on digitalization in higher education and virtual academic programs proved that they are essential to connect students and educators worldwide in order to improve instruction, to enhance intercultural awareness across borders, to develop target languages knowledge and transversal skills, necessary for young professionals to be competitive in the information-based society. The findings of the survey stated that SNAU is integrating a growing number of international projects requiring the use of digital tools. Data on the inputs, outputs and outcomes of virtual internationalization programs from both official documents and questioning participants, students and faculty was collected and measured. Actual benefits (developing intercultural competence, accessing to global knowledge, lowering economic and environmental costs, improving foreign languages) and potential risks (brain drain, cultural homogenization and less diversity of languages and teaching modes, imbalance of resources) of virtual academic projects were assessed as well. It has been concluded that SNAU engagement in virtual international programs has contributed to the intensification of academic mobility, ensuring international standards for the quality of educational services, gaining international experience in the field of agrarian business and research due to implementation of ICT. У роботі розглянуто застосування інформації та комунікаційні технології на тлі інтернаціоналізації процес у вищій аграрній освіті. Мета цього дослідження полягає в оцінці віртуальних ініціатив інтернаціоналізації в Сумському національному аграрному університеті (СНАУ), Україна. Аналіз та систематизація новітніх наукових праць про оцифрування у вищій школі та віртуальній академічній програмі довели, що вони є важливими для підключення студентів та викладачів у всьому світі з метою вдосконалення навчання, та посилювати міжкультурну обізнаність через кордон, розвивати знання цільових мов та навички перехрещення, необхідних для молодих фахівців, які мають бути конкурентоспроможними в інформаційній основі суспільства. У висновках опитування було зазначено, що СНАУ є інтегруючим і має все більшу кількість міжнародних проектів, які потребують використання цифрових інструментів. Дані про входи, виходи та результати віртуальних програм інтернаціоналізації, офіційні документи та опитування учасників, студентів та факультет були зібрані і виміряні. Фактично розвиває міжкультурна компетентність, доступ до глобальних знань, зниження економічних та екологічних витрат, покращення іноземних мови) та потенційні ризики (відтік мозку, культурний гомогенізація та менша різноманітність мов та викладання режими, дисбаланс ресурсів) віртуальних академічних проектів також були оцінені. Зроблено висновок, що залучення СНАУ до віртуальних міжнародних програм сприяло посилення академічної мобільності, забезпечення міжнародних стандарти якості освітніх послуг, що набувають міжнародний досвід у галузі аграрного бізнесу та дослідження завдяки впровадженню ІКТ. |
Description: | В работе рассмотрено применение информации и коммуникационных технологий на фоне интернационализации процесса в высшем аграрном образовании. Цель этого исследования заключается в оценке виртуальных инициатив интернационализации в Сумском национальном аграрном университете (СНАУ), Украина. Анализ и систематизация новейших научных работ о оцифровки в высшей школе и виртуальной академической программе доказали, что они являются важными для подключения студентов и преподавателей во всем мире с целью совершенствования обучения, и знания целевых языков и навыки пересечения, необходимых для молодых специалистов, которые должны быть конкурентоспособными в информационной основе общества. В выводах опроса было отмечено, что СНАУ есть интегрирующим и имеет все большее количество международных проектов, требующих использование цифровых инструментов. Данные о входы, выходы и результаты виртуальных программ интернационализации, официальные документы и опрос участников, студентов и факультет были собраны и измерены. Сделан вывод, что привлечение СНАУ к виртуальным международных программ способствовало усиление академической мобильности, обеспечение международных стандартов качества образовательных услуг, международный опыт в области аграрного бизнеса и исследования благодаря внедрению ИКТ. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7946 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.