Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7963
Title: Экологическое воспитание будущих специалистов аграрного сектора
Other Titles: Екологічне виховання майбутніх спеціалістів аграрного сектору
Ecological education of future specialists of the agricultural sector
Authors: Иванова, О. И.
Долбаносова, Р. В.
Іванова, О. І.
Долбаносова, Р. В.
Ivanova, O. І.
Dolbanosova, R. V.
Keywords: экологическая компетентность
экологические знания
экологическое образование
екологічна компетентність
екологічні знання
екологічна освіта
environmental competence
environmental knowledge
environmental education
Issue Date: 2020
Publisher: ГГАУ
Citation: Иванова О. И. Экологическое воспитание будущих специалистов аграрного сектора [Электронный ресурс] / О. И. Иванова, Р. В. Долбаносова // ХIII Международная научно-методическая конференция «Перспективы развития высшей школы», (Гродно, 28-29 мая 2020 г.). – Гродно : ГГАУ, 2020. – С. 105-108.
Abstract: Предлагается рассмотреть возможности экологического воспитания будущих специалистов аграрного сектора, непосредственно ветеринарного врача, на примере некоторых дисциплин. Ведущим избран междисциплинарный подход, который создает у студента целостную картину окружающей среды, способствует формированию экологического мировоззрения, обеспечивает понимание характера и последствий влияния собственной профессиональной деятельности на окружающую среду. Пропонується розглянути можливості екологічного виховання майбутніх фахівців аграрного сектора, безпосередньо ветеринарного лікаря, на прикладі деяких дисциплін. Провідним обрано міждисциплінарний підхід, який створює у студента цілісну картину навколишнього середовища, сприяє формуванню екологічного світогляду, забезпечує розуміння характеру і наслідків впливу власної професійної діяльності на навколишнє середовище.
Description: It is proposed to consider the possibilities of environmental education of future specialists in the agricultural sector, directly by a veterinarian, using some disciplines as an example. An interdisciplinary approach was chosen to lead, which creates a complete picture of the environment for the student, contributes to the formation of an ecological worldview, provides an understanding of the nature and consequences of the impact of one's own professional activities on the environment.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7963
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf134,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.