Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8045
Назва: Calculating friction force and thermal action of a jet engine jet on the inner surface of a tubular guide
Інші назви: Розрахунок силовоі і термічної дії струменя двигкна реактивного снаряда на внутрішню поверхню трубчастої направляючої
Расчет силового и термического воздействия струи двигателя реактивного снаряда на внутреннюю поверхность трубчатой направляющей
Автори: Shyiko, Oleksandr Mikolayevich
Pavlyuchenko, Anatoly Mikhaylovich
Obukhov, Olexii Anatolyovich
Шийко, Олександр Миколайович
Павлюченко, Анатолій Михайлович
Обухов, Олексій Анатолійович
Шийко, Александр Николаевич
Павлюченко, Анатолий Михайлович
Обухов, Алексей Анатолиевич
Ключові слова: launcher
tubular guide
rocket
пускова установка
трубчаста направляюча
реактивний снаряд
пусковая установка
трубчатая направляющая
реактивный снаряд
Дата публікації: 2020
Видавництво: Министерство обороны республики Сербия
Бібліографічний опис: Shyiko O. M. Calculation of the force's and thermal action of a jet engine jet on the inner surface of a tubular guide [Electronic resource] / O. M. Shyiko, A. M. Pavlyuchenko, O. A. Obukhov // Военно-технический вестник / Military technical courier. – Белград : Министерство обороны республики Сербия, 2020. – Vol. 68, Issue 1. – Р. 8-27.
Короткий огляд (реферат): Introduction/purpose: To study the dynamics of launchers with sources of high-energy gas jets, it is relevant to calculate shear forces from the action of a high-temperature supersonic jet on the inner surface of a cylindrical channel and the temperature of the channel walls. The aim of this work is to develop a comprehensive method for calculating aerodynamic friction and heating on the inner surface of a tubular guide of a rocket. Methods/results: The research method is based on the theory of supersonic gas flows in cylindrical channels and the theory of the boundary layer. The gas jet is considered continuous, stationary and axisymmetric. The system of differential equations of motion of the projectile in the guide integrates numerically over time. The flow parameters in the pipe sections are found according to the dependences of the theory of supersonic gas flows, taking into account friction losses. To calculate shear stress on the guide wall, we use the relations of the asymptotic theory of the turbulent boundary layer, the theory of turbulent spots of Emmons of the transition boundary layer, and data on the Reynolds numbers of the beginning of the laminar-turbulent transition in wind tunnels. At the same time, the differential equation for heating the thin wall of the guide in the range of contact between the surface of the guide and the jet is numerically integrated. The calculations of the distribution of flow parameters, friction force and the temperature of the wall of the tubular guide during the movement of the projectile inside the jet from the moment the engine is started to the moment the shell exits completely from the guide are performed and graphically presented. Conclusions: This method of calculating aerodynamic friction and heating on the inner surface of a tubular guide of a rocket due to a high temperature supersonic gas jet - taking into account the effects of nonisothermality, compressibility and laminar-turbulent transition in the boundary layer - can be used to study the dynamics of the launch of rockets from launchers equipped with tubular guides. Введення/мета: Для дослідження динаміки пускових установок з джерелами високоенергетичних газових струменів актуальним є розрахунок дотичних зусиль від дії високотемпературної надзвукового струменя на внутрішню поверхню циліндричного каналу і температури стінок каналу. Метою даної роботи є разработак комплексного методу розрахунку аеродинамічного тертя і нагріву на внутрішній поверхні трубчастої направляючої реактивного снаряда. Методи/результати: Метод дослідження ґрунтується на теорії надзвукових газових течій в циліндричних каналах і теорії прикордонного шару. Газовий струмінь вважається безперервним, стаціонарним і осесиметричним. Система диференціальних рівнянь руху снаряда в направляючій інтегрується чисельно за часом. Параметри потоку в перетинах труби розраховуються по залежностям теорії надзвукових газових течій з урахуванням втрат на тертя. Для розрахунку дотичного напруження на стінці направляючої використовуються співвідношення асимптотичної теорії турбулентного прикордонного шару, теорія турбулентних плям Еммонса перехідного прикордонного шару і дані про числа Рейнольдса початку ламінарно-турбулентного переходу в аеродинамічних трубах. У той же час чисельно інтегрується диференціальне рівняння нагріву тонкої стінки направляючої в інтервалі контакту поверхні направляючої зі струменем. Виконані і графічно представлені розрахунки розподілу параметрів потоку, сили тертя і температури стінки трубчастої направляючої при русі снаряда всередині напавляючої з моменту запуску двигуна і до моменту повного виходу снаряда з направляючої. Висновки: Даний метод розрахунку аеродинамічного тертя і нагріву на внутрішній поверхні трубчастої направляючої реактивного снаряда від високотемпературного надзвуковий газового струменя з урахуванням ефектів неізотермічності, стисливості, ламінарно-турбулентного переходу в прикордонному шарі, може бути використаний при дослідженні динаміки старту реактивних снарядів з пускових установок, обладнаних трубчастими направляючими.
Опис: Введение/цель: Для исследования динамики пусковых установок с источниками высокоэнергетических газовых струй актуальным является расчет касательных усилий от действия высокотемпературной сверхзвуковой струи на внутреннюю поверхность цилиндрического канала и температуры стенок канала. Целью данной работы является разработака комплексного метода расчета аэродинамического трения и нагрева на внутренней поверхности трубчатой направляющей реактивного снаряда. Методы/результаты: Метод исследования основывается на теории сверхзвуковых газовых течений в цилиндрических каналах и теории пограничного слоя. Газовая струя считается непрерывной, стационарной и осесимметричной. Система дифференциальных уравнений движения снаряда в направляющей интегрируется численно по времени. Параметры потока в сечениях трубы расположены по зависимостям теории сверхзвуковых газовых течений с учетом потерь на трение. Для расчета касательного напряжения на стенке направляющей используются соотношения асимптотической теории турбулентного пограничного слоя, теория турбулентных пятен Эммонса переходного пограничного слоя и данные о числах Рейнольдса начала ламинарно-турбулентного перехода в аэродинамических трубах. В то же время численно интегрируется дифференциальное уравнение нагрева тонкой стенки направляющей в интервале контакта поверхности направляющей со струей. Выполнены и графически представлены расчеты распределения параметров потока, силы трения и температуры стенки трубчатой направляющей при движении снаряда внутри напавляющей с момента запуска двигателя и до момента полного выхода снаряда из направляющей. Выводы: Данный метод расчета аэродинамического трения и нагрева на внутренней поверхности трубчатой направляющей реактивного снаряда от высокотемпературной сверхзвуковой газовой струи с учетом эффектов неизотермичности, сжимаемости, ламинарно-турбулентного перехода в пограничном слое, может быть использован при исследовании динамики старта реактивних снарядов из пусковых установок, оборудованных трубчатыми направляющими.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8045
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
СТАТЬЯ KONACNO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.pdf473,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.