Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФоменко, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorФоменко, Татьяна Николаевна-
dc.contributor.authorFomenko, Tetiana Mykolaivna-
dc.date.accessioned2020-08-20T11:19:11Z-
dc.date.available2020-08-20T11:19:11Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationФоменко Т. М. Особливості професійно зорієнтованого навчання іноземної мови в аграрних ЗВО [Електроний ресурс] / Т. М. Фоменко // Інноваційна педагогіка. – Одеса, 2020. – Вип. 22, Т. 3. – С. 112-115. – Режим доступу : https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-3.23. – Заголовок з екрану.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8049-
dc.descriptionThe article deals with the analysis of the peculiarities of professionally oriented foreign language learning by future specialists in the agricultural sector. The possibilities and practical importance of using interactive methods are analyzed as well. It was found out that the introduction of interdisciplinary links, the use of case-study method and business games increases the effectiveness of vocational-oriented foreign language learning at agrarian institutions of higher education; significantly optimizes the educational process and creates effective conditions for the foreign language training of future agrarians.uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано особливості іншомовної професійно зорієнтованої підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі. Розглянуто можливості та практичне значення використання інтерактивних методів. Установлено, що упровадження міжпредметних зв’язків, використання кейс-стаді та ділових ігор дозволяє підвищити ефективність професійно зорієнтованого навчання іноземної мови в аграрних закладах вищої освіти; значно оптимізувати освітній процес і створювати ефективні умови для іншомовної підготовки майбутніх аграріїв. В статье проанализированы особенности иноязычной профессионально ориентированной подготовки будущих специалистов аграрной отрасли. Рассмотрены возможности и практическое значение использования интерактивных методов. Установлено, что внедрение межпредметных связей, использование кейс-стади и деловых игр позволяет повысить эффективность профессионально ориентированного обучения иностранному языку в аграрных учреждениях высшего образования; значительно оптимизировать образовательный процесс и создавать эффективные условия для иноязычной подготовки будущих аграриев.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectіноземна моваuk_UA
dc.subjectпрофесійно зорієнтоване навчанняuk_UA
dc.subjectіншомовна підготовкаuk_UA
dc.subjectиностранный языкuk_UA
dc.subjectпрофессионально-ориентированное обучениеuk_UA
dc.subjectиноязычная подготовкаuk_UA
dc.subjectforeign languageuk_UA
dc.subjectvocational traininguk_UA
dc.subjectforeign language traininguk_UA
dc.titleОсобливості професійно зорієнтованого навчання іноземної мови в аграрних ЗВОuk_UA
dc.title.alternativeОсобенности профессионально-ориентированного обучения иностранному языку в аграрных учреждениях высшего образованияuk_UA
dc.title.alternativePeculiarities of professionally oriented foreign language learning at agrarian higher education institutionsuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf149,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.