Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8079
Title: | Lifelong learning : practical and theoretical approaches for developing education and training for adults |
Other Titles: | Навчання протягом життя : практичні та теоретичні підходи для розвитку освіти та навчання дорослих Обучение в течение жизни : практические и теоретические подходы для развития образования и обучения взрослых |
Authors: | Berestok, Olga Volodymyrivna Shcherbyna, Yuliia Mykhailivna Chyrva, Andriy Sergiyovych Бересток, Ольга Володимирівна Щербина, Юлія Михайлівна Чирва, Андрій Сергійович Бересток, Ольга Владимировна Щербина, Юлия Михайловна Чирва, Андрей Сергеевич |
Keywords: | lifelong learning contemporary system of education the Model of Strategic Learning навчання протягом усього життя сучасна система освіти модель стратегічного навчання обучение в течение всей жизни современная система образования модель стратегического обучения |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
Citation: | Berestok O. V. Lifelong Learning : Practical and Theoretical Approaches to Developing Education and Training for Adults [Electronic resource] / O. V. Berestok, Yu. M. Shcherbyna, A. S. Chyrva // Інноваційна педагогіка : науковий журнал Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій. – Одеса, 2020. – Вип. 21, Т. 2. – С. 177-180. |
Abstract: | The article deals with basic principles of lifelong learning that affect the main directions of modernization of higher educational system nowadays. Advantages and disadvantages of lifelong learning are presented. Main features of lifelong learning are shown. The concept of lifelong learning as a special form of learning, its history and development, as well as the structure and role in the contemporary circumstances of education, are highlighted. Forms, components and effectiveness of lifelong learning are identified. Analysis of world experience in integrating lifelong learning into the process of education is pointed out. The system of lifelong learning, its characteristics from the point of view of cognitive psychology and social learning studies is described. Basic motivation factors affecting the usefulness of lifelong learning are analyzed. The history of lifelong learning as a democratic, simple and free learning system is described. The attempts to identify basic features that are peculiar to adult learners are focused on. The evaluation of some general perspectives of lifelong learning applied to both adolescents and adults is underlined. Стаття присвячена основним принципам навчання протягом усього життя, які впливають на основні напрями модернізації системи вищої освіти в наш час. Надано характеристику переваг та недоліків навчання протягом усього життя. Показано основні особливості навчання протягом усього життя. Висвітлено поняття навчання протягом усього життя як особливої форми навчання, його історії та розвитку, а також структуру та роль у сучасних умовах освіти. Визначено форми, компоненти та ефективність навчання протягом усього життя. Запропоновано аналіз світового досвіду інтеграції навчання протягом усього життя в процес навчання. Описано система навчання протягом усього життя, його характеристики з точки зору когнітивної психології та соціального навчання. Проаналізовано основні мотиваційні фактори, що впливають на ефективність навчання протягом усього життя. Описана історія навчання протягом усього життя як демократичної, простої та вільної системи навчання. Зосереджено увагу на спробах визначення основних рис дорослих учнів. |
Description: | Статья посвящена основным принципам учебы в течение всей жизни, которые влияют на основные направления модернизации системы высшего образования в наше время. Предоставлена характеристика преимуществ и недостатков учебы в течение всей жизни. Показаны основные особенности учебы в течение всей жизни. Отражено понятие учебы в течение всей жизни как особенной формы учебы, ее истории и развития, а также структуру и роль в современных условиях образования. Определены формы, компоненты и эффективность учебы в течение всей жизни. Предложен анализ мирового опыта интеграции учебы в течение всей жизни в процесс учебы. Описано система обучения в течение всей жизни, его характеристики с точки зрения когнитивной психологии и социальной учебы. Проанализированы основные мотивационные факторы, которые влияют на еффективность учебы в течение всей жизни. Описанная история учебы в течение всей жизни как демократической, простои и свободной системы обучения. Сосредоточено внимание на попытках определения основных черт взрослых учеников. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8079 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lifelong learning.pdf | 91,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.