Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8149
Title: Development of foreign languages teaching tools in agricultural institutes of higher education of Ukraine (the second half of the XX century)
Other Titles: Розвиток засобів навчання іноземним мовами у вищих аграрних навчальних закладах України (друга половина ХХ ст.)
Развитие средств обучения иностранным языками в высших аграрных учебных заведениях Украины (вторая половина ХХ в.)
Authors: Khomenko, Lidiia Mykolaivna
Хоменко, Лідія Миколаївна
Хоменко, Лидия Николаевна
Keywords: teaching tools
foreign language education
agricultural institutes of higher education
засоби навчання
іншомовна освіта
вищі аграрні навчальні заклади
средства обучения
иноязычное образование
высшие аграрные учебные заведения
Issue Date: 2019
Citation: Khomenko L. М. Development of foreign languages teaching tools in agricultural institutes of higher education of Ukraine (the second half of the XX century) [Electronic resource] / L. M. Khomenko // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2019. – VII (79), Issue 197. – P. 32-35.
Abstract: The article deals with means of teaching foreign languages applied in agricultural institutes of higher education of Ukraine in the second half of the twentieth century. The use of scientific heuristic and general scientific methods made it possible to classify the foreign languages teaching tools according to the ways of information perception. We have divided them into visual, auditory and visual-auditory groups and highlighted the specifics of development of each one during the researched period. У статті схарактеризовано засоби навчання іноземним мовам, які використовувалися у вищих аграрних навчальних закладах України у другій половині ХХ ст. Застосування науково-евристичних та загальнонаукових методів дозволило здійснити класифікацію засобів навчання іноземним мовам за способом сприйняття інформації. Було виокремлено зорові, слухові та зорово-слухові групи засобів навчання та розкрито особливості розвитку кожної з них протягом досліджуваного періоду.
Description: В статье охарактеризованы методы обучения иностранным языкам, которые использовались в высших аграрных учебных заведениях Украины во второй половине ХХ в. Применение научно-эвристических и общенаучных методов позволило осуществить классификацию средств обучения иностранным языкам по способу восприятия информации. Было выделено зрительные, слуховые и зрительно-слуховые группы средств обучения и раскрыты особенности развития каждого из них в течение исследуемого периода.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8149
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdf240,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.