Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8586
Title: Main tensions in the soil under tractor wheels
Other Titles: Основні напруження в грунті під колесами працюючої техніки
Основные напряжения в почве под колесами работающей техники
Authors: Solarov, Oleksandr
Perepichay, Sergiy
Соларьов, О. О.
Перепичай, С. О.
Соларьов, А. А.
Перепичай, С. А.
Keywords: machine-tractor unit
wheels
soil compaction
машино-тракторний агрегат
колісні рушії
ущільнення ґрунту
машино-тракторный агрегат
колесные движители
уплотнения почвы
Issue Date: 2019
Publisher: СНАУ
Citation: Solarov O. Main tensions in the soil under tractor wheels [Electronic resource] / О. Solarov, S. Perepichay // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. – Сер. «Механізація та автоматизація виробничих процесів» / Сумський національний аграрний університет. – Суми : СНАУ, 2019. – Вип. 4 (38). – С. 14-18.
Abstract: The article proposes a method of determining the patterns of a distribution of stresses and strains in the array. It allows to determine the depth and degree of compaction of a particular type of technology and to make rational selection of it for specific conditions. Also, the data obtained in the article make it possible to select the right equipment for tillage. У статті запропоновано метод визначення закономірностей розподілу напружень і деформацій у масиві ґрунту. Це дозволяє визначити глибину і ступінь ущільнення технології певного типу і зробити раціональний вибір для певних умов обробітку ґрунту. Також дані, отримані в статті, дозволяють правильно підібрати техніку для обробки ґрунту. Однією з актуальних проблем, яка привертає увагу вчених, є захист ґрунту від надмірного ущільнення колесами машин, які працюють на полі. Відомо, що ущільнення ґрунту впливає на його пористість і, отже, на вологість і водопроникність, газообмін і аерацію, температуру і теплопровідність, а також на багато інших фізичних, хімічних і механічних властивостей. Тиск, що виникає під колесами і гусеницями рухомих транспортних засобів, зменшує пористість масиву ґрунту, виштовхує вологу в бічні шари і, таким чином, перерозподіляє її, викликаючи нерівномірне насичення ґрунту водою. Підвищена теплопровідність викликає двоякий ефект: по-перше, земля нагрівається швидше і глибше, коли в атмосфері тепло, і в той же час швидше охолоджується при падінні температури зовнішнього повітря. В цілому, ущільнення ґрунту є негативним явищем, оскільки воно погіршує основний показник - родючість землі. Тому вивчення механічних явищ в ґрунті, що протікає під вагою технічних засобів, є однією з найважливіших проблем, що виникають в сільськогосподарському виробництві.
Description: В статье предложен метод определения закономерностей распределения напряжений и деформаций в массиве грунта. Это позволяет определить глубину и степень уплотнения технологии определенного типа и сделать рациональный выбор для определенных условий обработки. Также данные, полученные в статье, позволяют правильно подобрать технику для обработки почвы.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8586
Appears in Collections:Науковий журнал "Вісник СНАУ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf715,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.