Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8605
Title: | Впровадження інформаційних технологій в навчальний процес |
Other Titles: | Внедрение информационных технологий в учебный процесс Implementation of information technologies in the educational process |
Authors: | Ребрій, Алла Миколаївна Рибенко, Ірина Олександрівна Ребрий, Алла Николаевна Рыбенко, Ирина Александровна Rebrіі, A. M. Rybenko, I. A. |
Keywords: | графічні дисципліни інформаційні технології мультимедійні програмні засоби графические дисциплины информационные технологии мультимедийные программные средства graphic disciplines information technologies multimedia software |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | СНАУ |
Citation: | Ребрій А. М. Впровадження інформаційних технологій в навчальний процес [Електронний ресурс] / А. М. Ребрій, І. О. Рибенко // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. – Сер. «Механізація та автоматизація виробничих процесів» / Сумський національний аграрний університет. – Суми : СНАУ, 2019. – Вип. 4 (38). – С. 45-47. |
Abstract: | В статті розглянуті питання використання в навчальному процесі інформаційних технологій, які сприяють підвищенню якості навчального процесу. Інформаційні технології, що впроваджуються в освіті, сприяють більш якісній графічній підготовці майбутніх фахівців інженерних спеціальностей. В статье рассмотрены вопросы использования в учебном процессе информационных технологий, способствующих повышению качества учебного процесса. Информационные технологии, внедряются в образовании, способствуют более качественной графической подготовке будущих специалистов инженерных специальностей. |
Description: | The article deals with the applying of information technologies in the educational process that imprave the quality of the educational process. Information technologies are introduced into education, which leads to improvement of graphic training of future specialists in engineering specialties. Implementation of information technology occurs in almost all sectors, but the most urgent solution of this issue the education system requires. It is hard to imagine a higher education institution that has been operating without the development of computer and information technology. Nowadays, the Internet and computer technology have become an integral part not only of daily life, but also of the educational process as a whole. Students perceive computer technology with much more interest and positives than regular textbooks and manuals. Information technologies in the educational process allows to change the character of educational and cognitive activity of students, to activate independent work of students with different electronic educational means. An important element of the educational and methodological complex is the applying of electronic publications, multimedia and interactive educational systems. The active role of information technology in education is due to the fact that, compared to traditional teaching aids, computer-based learning tools provide new opportunities, as well as enable the implementation of modern pedagogical learning technologies at a higher level, stimulate the development of didactics and teaching methods. Therefore, the use of educational information technologies in education today should be focused on the achievement of a strategic goal - training in higher education institutions not only specialist, but also creatively thinking and acting individual, capable of continuous self-improvement and self-development. Thus, it is advisable to apply information technologies: animation, presentations, interactive whiteboard, which allow the teacher to communicate with students at the modern technological level, to make the learning process more attractive and effective in order to increase the effectiveness of the perception of the lecture course in graphic disciplines. While the implementation of interactive methodology in the process of studying graphic disciplines the principles of didactics are implemented: scientific, systematic, consistent, accessible, durable knowledge and clarity. Interactive technologies make it possible to fully implement these principles in learning. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8605 |
Appears in Collections: | Науковий журнал "Вісник СНАУ" |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.