Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8867
Title: Implementation of Interactive Learning Technologies to the Educational Process
Other Titles: Впровадження інтерактивних технологій навчання у навчальний процес
Внедрение интерактивных обучающих технологий в учебный процесс
Authors: Shumkova, Victoria Igorivna
Шумкова, Вікторія Ігорівна
Шумкова, Виктория Игоревна
Keywords: educational process
interactive learning
digital learning
навчальний процес
інтерактивне навчання
цифрове навчання
учебный процесс
интерактивное обучение
цифровое обучение
Issue Date: 2020
Citation: Shumkova V. Implementation of Interactive Learning Technologies to the Educational Process [Electronic resource] / V. Shumkova // International Journal of Balkan Studies. – 2020. – Vol. 1. (September). – P. 29-45.
Abstract: У статті розглядається приклад використання Moodle при вивченні маркетингових досліджень та управління інвестиційними проєктами. Автор відображає, як студенти можуть використовувати елементи курсу (теоретичний навчальний матеріал; мультимедійний супровід; практичний навчальний матеріал; завдання до індивідуальної роботи; тестування) під час навчання. Автор визначає, що ефективність дистанційного навчання базується на тому, що студенти самі відчувають потребу в подальшому навчанні і не зазнають тиску батьків, обставин, викладача тощо. В статье рассмотрен пример использования Moodle при изучении маркетинговых исследований и управления инвестиционными проектами. Автор отражает, как студенты могут использовать элементы курса (теоретический учебный материал; мультимедийное обеспечение; практический учебный материал; задания к индивидуальной работе; тестирование) в процессе обучения. Автор определяет, что эффективность дистанционного обучения основана на том, что студенты сами ощущают потребность в дальнейшем обучении, не подвергаются давлению со стороны родителей, обстоятельств, преподователя и т. д.
Description: The article deals with an example of using the Moodle in the study of Marketing research and investment project management. The author reflects how students can use course elements (theoretical training material; multimedia support; practical training material; assignments to individual work; testing) while studying. The author determines that the effectiveness of distance learning is based on the fact that students themselves feel the need for further learning, and are not subjected to pressure from parents, circumstances, the teacher and etc.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8867
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Article_Shumkova.pdf874,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.